ادیب حاج باقری، م., پرویزی، س., و صلصالی، م. (1386). روشهای تحقیق کیفی. تهران: بشری.
ایروانی، ش. (1393). مقدمهای بر ماهیت نظام آموزش و پرورش ایران؛ از آغاز دوره مدرن سازی تا امروز. پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد، 4(1), 110-83.
بزرگی، ک. (1385). گزارش گذری براهداف یکصد سال اخیر آموزش وپرورش درایران. تهران: دفتر مطالعات فرهنگی.
دماوندی، م. ا., & الزامی، ع. (1392). ابراهیم دماوندی، مجید. الزامی، عصمت. بررسی رابطه آموزشهای ضمن خدمت، سابقه خدمت و تحصیلات با توانمندی شغلی معلمان زن. فناوری آموزش، 7(2), 238-229.
شباک، م. (1391). بررسی عوامل موثر بر کیفیت آموزشهای ضمن خدمت بلند مدت (ادامه تحصیل): مورد معلمان ابتدایی استان تهران. دو فصل نامه مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 5(2).
فتحی واجارگاه، ک. (1383). امکان سنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامهریزی درسی در نظام آموزش و پرورش ایران. فصل نامه نوآوریهای آموزشی، 3(2).
فتحی واجارگاه، ک.(1386). اصول برنامهریزی درسی. تهران سمت.
گروه مطالعاتی سمای تربیت. (1392, 4 2). علوم اجتماعی. بازیابی در 11 30, 1393، از پایگاه علوم اجتماعی اسلامی ایرانی: http://ejtemaee.ir/
معافی، م., غفاریان، س., شکری روشنق، ر., نقاشیان، ع., دین دوست، ج., علی عسگری، م؛ و غیره. (1377). مطالعه تطبیقی درس حرفه وفن با دروس مشابه درچند کشور. مرکز منابع. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی ذرسی.
مهرمحمدی، م. (1389). برنامه درسی نظرگاه ها، رویکردها وچشم اندازها. تهران: سمت.
وزارت آموزش و پرورش. (1390). سندتحول بنیادین.
وزارت آموزش و پرورش. (1391). سند برنامه درسی ملی. تهران.
Jackson, p. W. (1968). Life in classrooms. New York: Holt, Rinehart, and Winston.
Koray, K. G. (2010). Relations Between Classroom Teachers Attitudes Toward Change,Perceptions of constructivist curriculum change and Implementation of constructivst teaching and learning activities in class at primary school level. Approval of the graduate school of social sciences.
Le, C., & Roger, V. B. (2009). Curriculum Innovation Behind Closed Classroom Doors:A Vietnamese case study. university of Waikato, 24 (2).
Lortie, D. C. (1975). School teacher. Chicago: University of Chicago Press.
Mata, L. (2012). Key Factors of Curriculum Innovation in Language Teacher Education. world academy of science,engineering and technology), 66.
Sabiha, O. C., & Ilknur, C. (2010). Teachers knowledge and practices of performance assessment procedia. social and behavioral sciences, 2, 2661-2666.
Strubert, H. J., & Carpenter, D. R. (1999). Qualitative Research In Nursing; Advancing the Humanistic Imperative. Philadelphia: Lippincott.
Walker, D. F. (2003). Fundamentals of Curriculum:PASSION AND PROFESSIONALISM. Mahwah, New Jersey London: Stanford University Lawrence Erlbaum Associates, Publisher