اعرابی، سید محمد و حمید رفیعی، محمدعلی (1378). درآمدی بر پژوهشهای کیفی؛ نگرشهای فلسفی، روشها و شیوههای گردآوری اطلاعات. مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 21. ص 125-138.
بدخشان طرقی، عصمت؛ رحیمی، عزیزالله و منفردی راز، براتعلی (1388). آسیبشناسی کلاسهای اقدامپژوهی و ارائه راهکارهای استفاده مطلوب از این کلاسها. تهران: فصلنامه تعلیم و تربیت، پژوهشنامه آموزشی، شماره، 115، ص 38-31.
بیابانگرد، اسماعیل (1390). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، جلد اول، تهران: نشر دوران.
چایچی، پریچهر؛ گویا، زهرا؛ مرتاضی مهربانی، نرگس و ساکی، رضا (1385). ارزیابی میزان تحقق برنامهی معلم پژوهنده. تهران: فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 85، ص 138-111.
حاتمی، ایرج (1387). روش تحقیق با رویکرد اقدامپژوهی در آموزش و پرورش، موسسه فرهنگی ادب و دانش، مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی.
حبیبپور گتابی، کرم؛ صفری شالی، رضا (1399). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی)، تهران: انتشارات متفکران.
خالقی، نرگس (1387). اخلاق پژوهش در حوزه علوم اجتماعی، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال سوم، شمارههای 1 و 2.
رضوی، عبدالمجید (1389). اقدام پژوهی معلمان: برخی ویژگیهای برگزیدگان استانی، تهران: فصلنامه تعلیم و تربیت، پژوهشنامه آموزشی، شماره 120، ص 13-10.
ریاضی، جهانگیر (1388). آسیبشناسی فرآیند اقدامپژوهی، تهران: فصلنامه تعلیم و تربیت، پژوهشنامه آموزشی. شماره 115، ص 25.
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1386). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، نشر آگه (موسسه انتشارات آگاه).
عدالت نژاد، ابراهیم (1388). تحلیلی بر فرصتها، تهدیدها و راهکارها در اقدامپژوهی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، تهران: فصلنامه تعلیم و تربیت، پژوهشنامه آموزشی، شماره 115، ص 11-7.
قاسمی پویا، اقبال (1380). گفتگو: برنامه معلم پژوهنده، نشریه رشد معلم، شماره 16، ص 23-20.
گال، مردیت. بورگ، والتر و گال، جویس (2005). روشهای تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی، ترجمه: احمدرضا نصر و همکاران (1390). جلد اول. تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی با همکاری انتشارات سمت.
Anderson, P. J. , O’Connor, K. A, Greene, H. C. (2006). Action research: A tool for improving teacher quality and classroom practice.
http://search.ebscohost.com.
Blake, M.K. (2007). Formality and friendship: Research ethics review and participatory action research. ournjal compilationAction research. In how to design and evaluate research by fraenkel and wallen.
Brien, R. (2001). An overview of the methodological approach of action research. Universidade Federalda Paraíba. , Journal of Social Distress and the Homeless, pp. 23-46.
Chou, C. H. (2010). Investigating the effects of incorporating collaborative actionresearch into an in-service teacher training program.Journal of Social Distress, pp.2728–2734.
Hirschheim, R. A. (1985). Information systems epistemology: An historical perspective. London
Krauss,E. S. (2005). Research paradigms and meaning making: A Primer. The Qualititive Report, 10, (4), pp. 758-770.
McGregor, S.L.T. & Murnane, J. A. (2010). Paradigm, methodology and method: Intellectual integrity in consumer scholarship. International Journal of Consumer Studies.
Norton, L. S. (2009). Action Research In Teaching And Learning.Routledge, Taylor & Frances Group. London And New York.
Parkin, P. (2009). Managing change in healthcare using action research.Sage Publications, London.
Ponmanee, S. ,Vaiyavutjamai, p., Charoenchai, S., Danpakdee, A., Chotivachira, B., Warotamawit, V., Kamol, N., Pankaew, P. & Sitthiwong, W. (2012). Collaborative action research to promote reflective thinking among higher education students. Journal of Social Distress,47, pp. 739 – 744.
Susman, G. I, Roger, D. (2008).An assessment of the scientific merits of action research. Administrative science quarterly, 23, (4), pp. 582-603.