ازغندی، علیرضا. محمدی مهر، غلامرضا. (1395). بازنماییهویت ملی درکتابهای فارسیمقطع دبستان. فصلنامه مطالعات ملی (1)17 . صص 52-39
ایشانی، طاهره؛ حاجیحسین، منیژه. (1396). نقش کتاب فارسی بخوانیم در ابتدایی در هویت ملی (با تأکید بر فرهنگ و میراثفرهنگی). فصلنامه مطالعات ملی. (2)18. صص131- 115
حیدرپور، محمد. محمدی مزینانی، آتوسا. (1392). جامعه شناسی فرهنگ. تهران: جامعه شناسان.
ربیعی، مهدی. محبی امین، سکینه. (1388). تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی بر حسب سازه الگوی مصرف (با تأکید بر آیاتو روایات). فصلنامه فرهنگی دفاعی زنان و خانواده. (5) 16.صص142-113
ساروخانی، باقر. (1385). روشهایتحقیق در علوم اجتماعی. ج1. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
صالحی امیری، رضا (1392). آسیب شناسی فرهنگی در ایران.تهران: ققنوس.
صالحی عمران، ابراهیم. شکیباییان، طناز. (1386). بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت ملی در کتابهای درسی دوره ابتدایی، فصلنامهمطالعات ملی، (1) 29. صص 84-63
صدیق اورعی، غلامرضا. (1379). تعارضهای فرهنگی و وفاق اجتماعی.
مجله اینترنتی ایرانپرس: شماره24. قابل بازیابی در
http://www.iranpress.ir
صفایینژاد، قاسم. (1388). مدیریت تعارض با نگاهی به تعارضات فرهنگی در ایران. پایاننامه ارشد مدیریت رسانه. دانشگاه علامهطباطبایی.
ضرغامیان، مهدی. (1383). زبانشناسی و آموزش و پرورش: راهنمای آموزش مهارتهای زبانی در دبستان. تهران: مدرسه
طالبی، ابوتراب. (1380). بررسی تعارض بین ارزشهای مذهبی و کنشهای اجتماعی در بین جوانان (صص353-341). در مجموعه مقالات جامعه و فرهنگ. بهکوشش نعمتاله موسیپور و همکاران. تهران: آرون
عابدی جعفری، حسن. تسلیمی، محمدسعید. فقیهی، ابوالحسن. شیخزاده، محمد. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی. (2)5. صص 198-151.
فروتن، یعقوب. (1393). الگوهای بازنمایی هویت ملی در سیستم آموزشی ایران. فصلنامه مطالعات ملی. (1) 15، صص23-3.
فیاضی، مرجان (1388). تعارض ادراک شده و سبکهای مدیریت آن. پژوهش نامه مدیریت تحول. (2)1، صص110-90.
کوئن، بروس. (1383). مبانی جامعه شناسی. ترجمه غلام عباس توسلی و دکتر رضا فاضل. تهران: سمت.
محسنی، منوچهر. (1391). مقدمات جامعه شناسی با تجدیدنظر و بازنگری. تهران: دوران.
محمودی، محمدتقی. (1390). تحلیل محتوای کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دورة راهنمایی تحصیلی از منظر نوع رویکرد آموزش شهروند. یژوهش در برنامهریزی درسی. (1)8، صص 108-96.
محمودی، محمدتقی. (1391). مطالعات فرهنگی و برنامه درسی: دیدگاهها و موضوعات. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. (26)7. صص 54-33.
مقدم، علیرضا. سهرابی، طیبه. (1391). تحلیل محتوای کتابهای ریاضی دوره ابتداییاز منظر مؤلفههای فرهنگی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. (25)7. صص138-115.
ملکپور، علی (1381). تعارض فرهنگی دولت و مردم در ایران (1380-1357).تهران: آزاد اندیشان.
منصوری، علی. فریدونی، آزیتا. (1388).تبلور هویت ملی در کتب درسی. فصلنامه مطالعات ملی (2)38، صص46-27
ناظمیاردکانی، مهدی. رمضانی، علی. (1391). درآمدی بر مهندسی فرهنگی نظام توسعه امنیت پایدار (ارائه مدلیاز امنیت با مدیریتتعارض در سایه مهندسیفرهنگی).آفاق امنیت. (5)15، صص37-5.
هاشمی، سیدضیاء. قربانعلیزاده، مژده. (1393). هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دورة ابتدایی. فصلنامه مطالعات ملی، (4)15، صص72-49.
هولستی، ال.آر (1385).تحلیلمحتوی در علوم اجتماعی و انسانی.ترجمه نادر سالارزاده امیری. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2), Pp 77-101
Cohen, A. Timmons, J. C. & Fesko, S. L. (2005). The Workforce Investment Act: How policy
conflict and policy ambiguity affect implementation. Journal of Disability Policy Studies.15. pp 221–230
Cooper, R.N. (2012). Unexpected realities: lessons from China’s new english textbook implementation. International Journal of Education Policy & Leadership. 7 (2). pp 1-17
Deslandes, R. Barma, S. and Masse-Morneau, M. (2016).Teachers’ Views of the School Community Support in the Context of a Science Curricular Reform. Journal of Education and Learning. 5 (2). Pp 220-232
Gray, B. Coleman, P. T. & Putnam, L. L. (2007). Intractable conflict: new perspectives on the causes and conditions for change. American Behavioral Scientist. 50 (11). pp1415- 1429
Hopkins, J. L. Monaghan, C. H. & Hansman, C. A. (2009). Conflict and collaboration: Providers and planners implementing the Workforce Investment Act (WIA). Adult Education Quarterly, 59 (3). pp 208–226.
Karst, K. L. (2003). Law, cultural conflict, and the socialization of children. California Law Review. 19 (4). Pp967-1028
Ngwenyama, O. and Nielsen, P. A. (2003). Competing values in software process improvement: an assumption analysis of CMM from an organizational culture perspective,” IEEE Transactions on Engineering Management. 50 (1), pp 101-111.
Stivastava, S. (2015).A study of awareness of cultural heritage among the teachers at university level. Universal Journal of Educational Research. 3 (5). pp 336-344
Tomo, R. (2012). A cultural comparison of conflict-solution styles displayed in the Japanese, French, and German school texts. Psychology Research. 2 (12). Pp719-728
Weber, R. A. and Camerer, C.F. (2003) cultural conflict and merger failure: an experimental approach. Management Science. 49 (2). Pp 400-415