ایگلتون، تری (1381). درآمدی بر ایدئولوژی، ترجمه اکبر معصوم بیگی، تهران، نشر آگه، چاپ اول.
باقری، خسرو (1387). الگوی مطلوب آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران، تهران ،چاپ دوم، انتشارات مدرسه.
باقری، خسرو و همکاران (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت، تهران ،چاپ دوم، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
ریترز، جورج (1381).نظریهجامعهشناسیدردورانمعاصر، ترجمه محسن ثلاثی،تهران، انتشارات علمی،چاپ ششم.
گرامشی، آنتونیو (1356).برگزیدهایازآثارآنتونیوگرامشی،دولتواحزاب،ترجمه روبرت هاکوپیان، ایتالیا، انتشارات بابک.
هولستی، ال آر (1373). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمه نادر سالار زاده امیری، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
David Levinson, Peter W. Cookson, Alan R Sadovnik. (2002) Education and Sociology: An Encyclopedia
Eugene F. Provenzo, Jr., Annis N. Shaver, Manuel Bello (2011) The Textbook as Discourse: Sociocultural Dimensions of American Schoolbooks.
Jay Gould (2000)
School and Society: Historical and Contemporary Perspectives. 6th Edition by
Steven Tozer .
Kim, H. (2012). Social and cultural issues in some EFL textbooks in Korea. Hawaii Pacific University TESOL Working Paper.
Lears, T.J. (1985)The Concept of Culture Hegemony:Problems and Possibilities.The American history review,volume90,issue3.593-567.
Lee, Y (2012)
Routledge is an imprint of Taylor & Francis, an informa company.
Neil J. Anderson (2014)Active Skills for Reading Skills for Reading. Heinle ELT.
Oxenden ,Clive & Latham-Koenig ,Christina (2008)American English File.Londen. Oxford.
Pennycook, A. (1994). The Cultural politics of English as an international language. London: Longman.
Plan,E D (1988) Cultural Hegemony and the Race-Definition Process in Chinatown, Vancouver: 6 (2): 127-149
Richards ,Jack C. (2011)passage. Cambridge
Saslow, Joan M. (2014) Top Notch & Summit Second Edition. Pearson.
Song, H. (2013).Deconstruction of cultural dominance in Korean. EFL textbooks. International Education, 24 (4), 382-390.
Tozer,S ,
Senese,G ,
Violas,P (2006).
School and Society: Historical and Contemporary Perspectives. McGraw-Hil.
Varzande, M (2015)The Construction of New Political Identities through the Internationally Distributed English Learning .Textbooks. English Language Teaching; Vol. 8, No. 2.
Zarei, G., & Khalessi, M. (2011). Cultural load in English language textbooks interchange series. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 294-301.