اسلامی، آزاده (1399). شناسایی عوامل مؤثر بر شایستگی مشاوران مدرسه با استفاده از رویکرد ویکور فازی مورد مطالعه شهرستان یزد. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اردکان.
ترکزاده، جعفر، صادقیان سورگی، مهدی، مرزوقی، رحمت الله و جهانی، جعفر (1398). مشکلشناسی دانشآموختگان دانشگاه فرهنگیان با رویکرد پاسخگویی به محیط (مطالعه موردی پردیسهای استان چهارمحال بختیاری). تعلیم و تربیت، 137، 31-50.
چوپانی، موسی (1395). بررسی اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر هشت اصل تربیتی پیامبر اکرم (ص) بر رشد اجتماعی کودکان 5-6 سال. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
خدیوی، اسدالله، سیدکلان، سیدمحمد، حسنپور، توفیق، احمدی، حسن و ترهبار، حافظ (1397). بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش و تدریس در دانشگاه فرهنگیان (مطالعه موردی پردیسهای استان اردبیل). آموزش و ارزشیابی، 11 (42)، 161-185.
دهقانان، حامد، رحمان سرشت، حسین، خاشعی ورنامخواستی، وحید و وکیلی، محمد (1399). کاوشی بر شایستگیهای مشاوران مدیریت و سازمان. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 10 (3)، 47-67.
شفیعآبادی، عبدالله (1394). روشها و فنون مشاوره. چ پانزده، تهران: کتاب فکر نو.
عزیزی، محمد و حاتمی، فاطمه (1394). شناسایی شایستگیهای مورد نیاز مشاوران کسب و کار. فصلنامه مشاوره شغلی و سازمانی، 7 (25)، 102-119.
غلامپور، میثم، پورشافعی، هادی، فراستخواه، مقصود و آیتی، محسن (1399). مؤلفههای اخلاق حرفهای معلمان: مرور سیستماتیک براساس مدل رایت. مطالعات برنامه درسی، 15 (58)، 145-174.
فاطمینژاد، نجم الدین، حکیمزاده، رضوان (1390). بررسی تطبیقی برنامههای ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان و مشاوران در ایران و ژاپن. تهران: پژوهشکده سیاستگذاری علم، فناوری و صنعت.
فتحی، معصومه، سعیدیپور، اسماعیل،ابراهیمی قوامی، صغری و دلاور، علی (1397). موفقیت برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان در ایجاد شایستگیهای حرفهای معلمی. مطالعات برنامه درسی ایران، 12 (50)، 139-166.
فولادی، عزتاله، تاجیک اسمعیلی، عزیز الله، کسایی اصفهانی، عبدالرحیم، زهراکار، کیانوش (1399). تدوین استانداردهای ملی مشاوره مدرسه. پژوهشهای تربیتی، 41 (2)، 46-74.
قنبری، مهدی، نیکخواه، محمد و نیکبخت، بهاره (1396). آسیبشناسی کاروزی دانشگاه فرهنگیان: یک مطالعه آمیخته. نظریه و عمل، 5 (10)، 33-64.
کرمی، مرتضی، چوپانی، موسی (1397). ادراک مشاوران از مؤلفه های مهارتی شایستگی مشاوران: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت. 7 (3)، 263-278.
کرمی، مرتضی، چوپانی، موسی (1398). تبیین ابعاد شخصیتی شایستگی مشاوران موفق: یک مطالعه کیفی. تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 8 (2)، 154-169.
وجدانی همت، مهدی و کلانترهرمزی، آتوسا (1400). بررسی ادراک مشاوران مدرسه از نقش حرفهایشان. مجله علوم تربیتی اهواز، 11 (2)، 105-136.
وکیلی، محمد، دهقانان، حامد، رحمان سرشت، حسین، خاشعی ورنامخواستی، علی (1400). مدلی برای شایستگیهای مشاور استراتژی سازمان. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 101 (30)، 44-67.
Amanda, D. R., Nedeljko, G., Nikki Elston, C. Y., Chang, A. D., & Kan, G. (2018). Addressing the social and emotional needs of refugee adolescents in schools: Learning from the experiences of school counselors. Journal of Child and Adolescent Counseling, 4 (1), 81-100.
Astramovich, R.L. (2017). Program Evaluation Interest and Skills of School Counselors. Professional School Counseling, 20 (1), 54-64.
Bastemur, S &
Uçar, S. (2022).
Mixed Method Research on Effective Psychological Counselor Characteristics and Empowerment Needs of Turkish School Counselors. Participatory Educational Research, 9 (1), 1-21.
Baştemur, S., & Uçar, S. (2022). Mixed Method Research on Effective Psychological Counselor Characteristics and Empowerment Needs of Turkish School Counselors. Participatory Educational Research (PER), 19 (1), 1-21.
Boland, A., Cherry, M., Dickson, R. (2014). Doing a systematic review: a student’s guide. London: Sage.
Bronnenmayer M. (2016). W. "Success factors of management consulting", Review Management Science, 10: 1-34.
Corey G (2012). Theory and Practice in Counseling and Psychotherapy. 9th ed. USA: Cengage Learning.
Cottle, W. C., & Lewis, J.R. (2006). Personality characteristics of counselors. Journal of Counseling Psychology. 27-30.
Day-Vines, N, Julia, B., Jennifer, R., Dana, B. (2022). Grappling with Race: A National Study of the Broaching Attitudes and Behavior of School Counselors, Clinical Mental Health Counselors, and Counselor Trainees. Journal of Multicultural Counseling and Development, 50 (1), 25-36.
Dewey, J. (1897). My pedagogic creed (1897). School Journal, 54 (3), 77-80.
Diba Vajari M, Shafia Abadi A, Esmaeeli M, Karami A. (2012). Comparison of the multicultural counseling competencies of Tehran’s counselors with different ethnicity in dimensions of knowledge, awareness and skill. Journal of Research in Psychological Health; 6 (3): 40-9.
Duslak, M., & Geier, B. (2016). Communication factors as predictors of relationship
quality: A national study of principals and school counselors. Professional School
Counseling, 20, 115-126.
Hellstén, M., & Reid, A. (2008). Researching international pedagogies: Sustainable practice for teaching and learning in higher education. Springer Science + Business Media.
Isom, E,. Dowda, R,. Olt, PH. (2022).
The Learning Intensive: Examining the Counseling Skills Acquisition between Hybrid Instructional Formats. International Journal for the Advancement of Counselling, 44 (1), 112-125.
Kee Low, Poi. (2015). Stakeholders’ Perceptions of School counselling in Singapore. Australian Journal of Guidance and Counselling, 25 (2), 200- 216.
Kim, M. (2012). Cultivating Teachers’ Morality and the Pedagogy of Emotional Rationality. Australian Journal of Teacher Education, 38 (1), 11-26.
Kudrinskaia, I. V., Kidinov, A. V., Kabkova, E. P., Mechkovskaya, O. A., Mudrak, S. A., Novikov, S. B., & Agadzhanova, E. R. (2020). The problem of career guidance of the youth in domestic pedagogical theory and practice. EurAsian Journal of BioSciences, 14 (2), 3815-3821.
Lawrence, A; Stone, C. (2019). Principals' Perceptions of Transformed School Counselors. NASSP Bulletin, 103 (2), 132-157.
Leung K, Trevena L, (2016). Waters D. Development of a competency framework for evidence-based practice in nursing. Nurse Educ Today; 39: 189-96.
Mehmet, K. (2021). Examination of Prospective Psychological Counselors' Therapeutic Alliance Skills with Their Attachment Styles and Self-Regulation Skills. Educational Research and Reviews, 16 (3), 72-97.
Merrill, V. (2020). Counselors' Role in a Changing, Diverse Society. Revised. Elementary Education; 5 (1), 1-17.
Merrill-Washington, V. (2020). School Counselors: Risk of Accumulated Stress. Online Submission, 8, 1-13.
Mesarosova M, Mesaroa P. (2012). Learning to learn competency and its relationship to cognitive competencies of university students. Procedia Soc Behav Sci; 46: 4273-8.
Michael, S. O. (2015). In search of universal principles of higher education management and applicability to Moldavian higher education system. International Journal of Educational Management, 18 (2), 118-137.
Moffet, J. (2015). Twelve tips for “flipping” the classroom. Medical Teacher, 37 (4), 331-336.
Nelson, Mark. D. (2011). The school counselors guide. Routledge, New York, London.
Okoli, C., & Schabram, K. (2010).
A guide to conducting a systematic literature review of information systems research. Retrieved October 2, 2014, from
http://sprouts.aisnet.org/10-26.
Olsen, J., Foxx, SP., Flowers C. (2020). A Confirmatory Factor Analysis of the School Counselor Knowledge and Skills Survey for Multi-Tiered Systems of Support. The Professional Counselor, 10 (3), 376-392.
Prashar, A. (2015). Assessing the flipped classroom in operations management: A pilot study. Journal of Education for Business, 90 (3), 126-38.
Prochaska JO, Norcross JC. (2014). Systems of Psychotherapy: A Transtheoretical. 8th ed. Australia, Stamford: Cengage Learning.
Rahayu, Sri. Ulfatin, Nurul. Wiyono, Bambang Budi. Imron, Ali. Wajdi, Muh Barid Nizarudin. (2018). The Professional Competency Teachers Mediate the influence of Teacher Innovation and Emotional Intelligence on School Security. Journal of Social Studies Education Research, 9 (2) , 210-227.
Ramaswami A, Huang JC, Dreher GF. (2014). Mentoring across cultures: The role of gender and marital status in Taiwan and the U.S. J Bus Res; 67 (12): 2542-9.
Rector-Aranda, A. (2018). Critically compassionate intellectualism in teacher education: The contributions of relational-cultural theory. Journal of Teacher Education, 70 (4), 388-400
Schubert, W. H. (2013). On the Need to Live Educational Foundations. Critical Questions in Education, 4 (2), 91-104
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57. 1-22.
Solansky ST. (2010). The evaluation of two key leadership development program components: Leadership skills assessment and leadership mentoring. Leadersh Q; 21 (4): 675-81.
Waalkes, Pl, Woodruff, E., DeCino, DA, Haugen, J. (2021). School Counselors' Conceptualizations of Their Students. Journal of School Counseling, 19 (28), 1-33.
Weinberg FJ, Locander WB. (2014). Advancing workplace spiritual development: A dyadic mentoring approach. Leadersh Q; 25 (2): 391-408.
Weinberg, F. G., & Locander, W. B. (2014). Advancing workplace spiritual development: A dyadic mentoring approach. Journal of The Leadership Quarterly, 25, 391–408.
Zur, O. (2013). Boundaries in psychotherapy: Ethical and clinical explorations. Washington, DC: American psychological Association.
Zyromski, B., Hudson, T. D., Baker, E., & Granello, D. H. (2018). Guidance counselors or school counselors: How the name of the profession influences perceptions of competence. Professional School Counseling, 22 (1). 1-10.