برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. (1391). شورای عالی آموزش و پرورش.
راهنمای برنامه درسی حوزه تربیت و یادگیری ریاضیات
[1]. (1399). سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
ریحانی، ابراهیم. (1395). راهنمای برنامه درسی حوزه یادگیری ریاضی. همکاران اصلی: مهدی ایزدی، زهرا رحیمی ، محمدرضا سید صالحی، خسرو داودی، حمیدرضا امیری، هادی مین باشیان، فهیمه کلاهدوز و سمیهسادات میر معینی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. (1390). شورایعالی انقلاب فرهنگی
[2].
غلامآزاد، سهیلا. (1396). اعتبارسنجی برنامه درسی حوزه یادگیری ریاضیات. ناظر: آمنه احمدی. همکاران: مریم ایرانی؛ معلم ابتدایی، آموزش و پرورش تهران؛ محرم ایرد موسی، استاد ریاضی دانشگاه شهید بهشتی؛ سپیده چمنآرا، آموزشگر ریاضی و سردبیر برهان متوسطه اول، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (در زمان انجام مطالعه)؛ آرزو حسینی؛ استاد ریاضی دانشگاه فرهنگیان؛ مانی رضایی؛ استاد آموزش ریاضیِ دانشگاه فرهنگیان (در زمان انجام مطالعه). دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی ابتدایی و متوسطه نظری. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
کیلپاتریک، جرمی و سوافورد، جِین. (2001). کمک کنیم کودکان ریاضی یاد بگیرند (نسخه خلاصه توسط شورای ملی تحقیق). ترجمه مهدی بهزاد و زهرا گویا (1387). انتشارات فاطمی، تهران.
گویا، زهرا. (1389). نقد و بررسی حوزه یادگیری ریاضی در سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. سال پنجم، شماره 18، صص. 147 تا 164. انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.
گویا، زهرا. (1374). معرفی یک مدل سهبُعدی جهت بررسی برنامه درسی. پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت. دوره4، شماره 1و2. انجمن ایرانی تعلیم و تربیت.
National Council of Teachers of Mathematics. (1980). Agenda for Action. Reston, VA. The Author.
National Council of Teachers of Mathematics. (1989). Curriculum and Evaluation Standards for School Mathematics. Reston, VA. The Author.
National Research Council. (1990). Sir A. Steen (Ed.);
On the Shoulders of Giants: New Approaches to Numeracy. Washington, DC: The National Academies Press.
https://doi.org/10.17226/1532.
National Council of Teachers of Mathematics. (1991). Professional Standards for Teaching Mathematics. Reston, VA. The Author.
National Council of Teachers of Mathematics. (1995). Assessment Standards for School Mathematics. Reston, VA. The Author.
National Research Council. (2001). Adding it up: Helping children learn mathematics. J. Kilpatrick; J. Swafford & B.Findell. (Eds.). Mathematics Learning Study Committee, Center for Education, Division of Behavioral and Social Sciences and Education. Washington, DC: National Academy Press.
National Council of Teachers of Mathematics. (2006). Curriculum Focal Points. Reston, VA. The Author.
National Council of Teachers of Mathematics. (2009). High School Reasoning and Sense Making. Reston, VA. The Author.
Skemp, Richard, R. (1987). The Psychology of Learning Mathematics. Psychology Press.
Suydam, Marilyn, N. (1990). Curriculum and Evaluation Standards for Mathematics Education. RIC/SMEAC Mathematics Education Digest No. 1, 1990.
[1] روی این سند، نام تهیهکنندگان نوشته نشده است.
[2] این سند، به عنوان «سند تحول بنیادین (سند مشهد مقدس، آذر 1390)» شناخته میشود.