اسدی، محمد؛ غلامی، خلیل. (1395). سنتز پژوهی بر الگوی تدریس اثربخش در آموزش عالی. فصلنامه مطالعات برنامه ریزی آموزشی. بهار و تابستان 1395، شماره 9، 144 - 113.
آل حسینی، فرشته. (1393). تدریس به عنوان رشته عملی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال هشتم. شماره 32. بهار1393، 126-105.
چهارباشلو، حسین. (1395). شناسایی مولفههای دانش عملی معلمان و تاثیر آن بر اجرای برنامه درسی. رساله دکتری منتشر نشده: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه خوارزمی.
خاکباز، عظیمه سادات. (1391). تبیین دانش محتوایی- تربیتی در برنامه درسی آموزش عالی و بهره گیری از آن برای مطالعه ی برنامه درسی تربیت مدرس دانشگاه (مورد مطالعه: رشته ریاضی). رساله دکتری منتشر نشده: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی.
دبیرخانه طرح تولید برنامه درسی. (1390). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران: نگاشت پنجم، تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
عسگری، فاطمه؛ مودب هاجر، محجوب. (1389). مقایسه ویژگی های تدریس اثربخش از دیدگاه مدرسین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان. گام های توسعه در آموزش پزشکی. بهار و تابستان 1389، دوره 7 ، شماره 1، 33-26.
غلامی، خلیل. (1393). تأملی بر ماهیت تدریس با الهام از حکمت عملی شواب: با تأکید بر دانش عملی معلمان و تبیین ماهیت معرفتی آن. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. سال هشتم. شماره 32. بهار1393، 66-41.
یعقوبی یاسمن؛ قلی پور مقدم فرخ. (1391). بررسی ویژگیهای تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری- مامایی. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. ۴ (۲) ، ۴۰-۳۴.
میرعرب، رضا؛ حاجی تبار، محسن؛ جعفری، زهرا. (1397). مقایسه مؤلفههای تدریس اثربخش اعضای هیات علمی و مدرسان مدعو از دیدگاه دانشجویان دانشگاه مازندران. تدریس پژوهی. دوره 6، شماره 3 ، شماره پیاپی 1، پاییز 1397، 217-206.
Aspbury-Miyanishi, E. (2022). The skilled teacher: a heideggerian approach to teacher practical knowledge. Curriculum Inquiry, 51 (5), 479-495.
Ben-Peretz, M. (2011). Teacher knowledge: what is it? How do we uncover it? What are its implications for schooling? Teaching and Teacher Education, 27, 3-9.
Carter, K. (1991). Teachers’ knowledge and learning to teach. Handbook of research on teacher education, 291-310.
Chou, C. H. (2008). Exploring elementary English teachers’ practical knowledge: A case study of EFL teachers in Taiwan. Asia Pacific Education Review, 9 (4), 529-541.
Connelly, F. M., Clandinin, D. J., & He, M. F. (1997). Teachers' personal practical knowledge on the professional knowledge landscape. Teaching and teacher education, 13 (7), 665-674.
de Vries, Y., & Beijaard, D. (1999). Teachers’ conceptions of education: A practical knowledge perspective on ‘good’ teaching. Interchange, 30 (4), 371-397.
Elbaz, F. (1981). The teacher's "practical knowledge": Report of a case study. Curriculum Inquiry, 11 (1), 43–71.
Elbaz, F. (1983). Teacher thinking: A study of practical knowledge. London: Groom Helm.
Fenstermacher, G. D. (1994). The knower and the known: The nature of knowledge in research on teaching. In L. Darling-Hammond (Ed.), Review of research in education (pp. 3–56). Washington, D.C: American educational Research Association.
Fenstermacher, G. D., & Soltis, J. F. (2004). Approaches to teaching. Teachers College Press.
Fullan, M. (2016). The new meaning of educational change (5th Edition). New York: Teachers College Press.
Gholami, K. (2009). Representing the epistemic nature of teachers’ practical knowledge: The case of class teachers’ general pedagogy. Unpublished PhD, University of Helsinki.
Grossman, P. L., & Shulman, L. S. (1996). Knowing, believing, and the teaching of English. DOCUMENT RESUME, 1.
Kember, D. (1997). A reconceptualisation of the research into university academics' conceptions of teaching. Learning and instruction, 7 (3), 255-275.
Kember, D., & Kwan, K. (2000). Lecturers' approaches to teaching and their relationship to conceptions of good teaching. Instructional Science, 28 (5), 469–490.
Krippendorff, K. (2004). Content analysis: An introduction to its methodology. Chicago: Sage Publications.
Lim, P., & Pyvis, D. (2012). How Singapore junior college science teachers address curriculum reforms: A theory. Issues in Educational Research, 22 (2), 127-148.
Malva, L., Leijen, Ä., & Arcidiacono, F. (2021). Identifying teachers’ general pedagogical knowledge: A video stimulated recall study. Educational Studies, 1-26.
Marton, F. (1988). Phenomenography- Exploring different conceptions of reality. In D.
Fetterman (Ed.); Qualitative approaches to education: The silent scientific revolution. New
York.
Meijer, P. C., Verloop, N., & Beijaard, D. (1999). Exploring language teachers' practical knowledge about teaching reading comprehension. Teaching and Teacher Education, 15 (1), 59–84.
Postareff, L., & Lindblom-Ylänne, S. (2008). Variation in teachers' descriptions of teaching: Broadening the understanding of teaching in higher education. Learning and Instruction, 18 (2), 109-120.
Pratt, D. D., Arseneau, R., & Collins, J. B. (2001). Reconsidering “good teaching” across the continuum of medical education. Journal of continuing education in the health professions, 21 (2), 70-81.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15 (4), 4-14.
Sun, D. (2012). ‘Everything goes smoothly’: A case study of an immigrant Chinese language teacher’s personal practical knowledge. Teaching and Teacher Education, 28 (5), 760-767.
Swart, F., de Graaff, R., Onstenk, J., & Knezic, D. (2018): Teacher educators’ personal practical knowledge of language, Teachers and Teaching: Theory and Practice, 24 (2), 166-182.
Trigwell, K., & Prosser, M. (1996). Changing approaches to teaching: a relational perspective. Studies in Higher Education, 21, 275-284.
Trigwell, K., Prosser, M., & Taylor, P. (1994). Qualitative differences in approaches to teaching first year university science. Higher Education, 27, 75-84.
Van Driel, J. H., Verloop, N., & de Vos, W. (1997). Developing science teachers' pedagogical content knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 35 (6), 673-695.
Wei, G., & Lu, L. (2022). Orientations of preservice teachers’ practical knowledge during school placement: Concept mapping as a reflective tool. Reflective Practice, 1-15.