خضری، فریدون؛ قادری، مصطفی و عبداللهی، فردین. (1399). طراحی الگوی مطلوب مهارتهای زندگی دورۀ متوسطه مراکز استعدادهای درخشان. مدیریت مدرسه. 8 (1). 370-395.
غلامی، یونس؛ ملکی، حسن؛ صادقی، علیرضا و محمدی، مهدی. (1398). طراحی و اعتبارسنجی الگوی مناسب برنامه درسی دوره اول متوسطه مدارس استعدادهای درخشان. فصلنامه علمی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی. 6 (4). 45-60.
داناییفرد، حسن. (1384). تئوری پردازی با استفاده از رویکرد استقرایی، استراتژی مفهومسازی تئوری بنیادی. مجله دانشور رفتار. 12 (11). 57-70.
عابدیجعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد. (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت). 5 (2). 151- 198.
کرسول، جان دبلیو و کلارک، ویکی پلانو . (2007). روشهای پژوهش ترکیبی، ترجمه علیرضا کیامنش و جاوید سرایی (1390). تهران: نشر آییژ.
کاظمیحقیقی، ناصرالدین. (1393). بررسی اجمالی برنامههای آموزشی ویژه دانشآموزان تیزهوش (1). فصلنامه استعدادهای درخشان. 9 (69). 65-74.
کلباسی، افسانه؛ آقاحسینی، تقی و فردین، مژگان. (1399). شناسایی و اولویتبندی نیازهای آموزشی معلمان ابتدایی مجری برنامه شهاب. مطالعات برنامه درسی. 15 (56). 167-192.
معافی، محمود و رون، سیدامیر. (1393). نیازسنجی برنامه درسی اختصاصی مدارس استعدادهای درخشان، نظرات دانشآموزان دورههای اول و دوم متوسطه. فصلنامة استعدادهای درخشان. 9 (70). 135- 150.
نصیران، صدیقه و ایروانی، محمدرضا. (1395). بررسی مشکلات دانشآموزان تیزهوش در مدارس استعدادهای درخشان از نظر دانشآموزان و والدین. چهارمین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی وروانشناسی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران. 1-27.
Abolghasemi, M., Zeinailpour, H., Sheikhi, A., & Asare, A. (2019). Design and Validation of a Differentiated Curriculum Model for Gifted Students of Isfahan. JOEC. 19 (3) :15-36.
Al-Zoubi, S. M. (2014). Effects of enrichment programs on the academic achievement of gifted and talented students. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2 (2), 22-27.
Bates-Krakoff, J., McGrath, R. E., Graves, K., & Ochs, L. (2017). Beyond a deficit model of strengths training in schools: Teaching targeted strength use to gifted students. Gifted Education International, 33 (2), 102-117.
Brigandi, C. B., Siegle, D., Weiner, J. M., Gubbins, E. J., & Little, C. A. (2016). Gifted secondary school students: The perceived relationship between enrichment and goal valuation. Journal for the Education of the Gifted, 39 (4), 263-287.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Strategies for qualitative data analysis. Basics of Qualitative Research. Techniques and procedures for developing grounded theory, 3.
Corbin, J., & Strauss, A. (2014). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Sage publications.
Crabtree, L. M., Richardson, S. C., & Lewis, C. W. (2019). The gifted gap, STEM education, and economic immobility. Journal of Advanced Academics, 30 (2), 203-231.
Cross T.L., Cross J.R. (2021) A School-Based Conception of Giftedness: Clarifying Roles and Responsibilities in the Development of Talent in Our Public Schools. In: Sternberg R.J., Ambrose D. (eds) Conceptions of Giftedness and Talent. Palgrave Macmillan, Cham.
Dai, D. Y. (2021). Evolving complexity theory (ECT) of talent development: A new vision for gifted and talented education. In Conceptions of giftedness and talent. Palgrave Macmillan, Cham. 99-122.
Darga, H., & Ataman, A. (2021). The Effect of Class-Wide Enrichment Applied to Gifted and Normal Children in Early Childhood. Participatory Educational Research, 8 (3), 402-421.
Echo H. Wu (2013). Enrichment and Acceleration: Best Practice for Gifted and Talented. Gifted Education Press Quarterly, 2 (27), 1 – 8.
Fischer, C., & Müller, K. (2014). Gifted education and talent support in Germany. Center for Educational Policy Studies Journal, 4 (3), 31-54.
Gholami, Y., Maleki, H., Sadeghi, A., Mohammadi, M. (2019). Designing and Validation of Appropriate pattern of Curriculum of SAMPAD Junior schools. Research in School and Virtual Learning, 6 (4), 45-60.
Hajkazemian, M., Hoveida, R., Abedi, A., Rajaipour, S. (2018). Analytical review of full-time grouping student of Estedadhaye Derakhshan schools. Journal of Applied Psychological Research, 9 (1), 93-122.
Khaldi, M. M., & Kishek, W. M. (2021). A critical and Enrichment Study of Palestinian New Science and Math Curricula in Light of the 21st Century Skills. 3 (8), 1-44.
Khezry, F., Ghaderi, M., Abdollahy, F. (2020). Designing the ideal model of life skills for high school talented centers. Journal of School Administration, 8 (1), 395-370.
Laine, S., & Tirri, K. (2021). Finnish Conceptions of Giftedness and Talent. In Conceptions of Giftedness and Talent (pp. 235-249). Palgrave Macmillan, Cham.
Lingeswarana, J., & Mangayarkarasi, P. (2021). Curriculum Reform towards Better Education. Journal homepage: www. ijrpr. com ISSN, 2582, 7421.
Lo, C. O., Porath, M., Yu, H. P., Chen, C. M., Tsai, K. F., & Wu, I. C. (2019). Giftedness in the making: a transactional perspective. Gifted Child Quarterly, 63 (3), 172-184.
Peters, S. J., Rambo-Hernandez, K. E., Makel, M. C., Matthews, M. S., Plucker, J. A. (2017). Should millions of students take a gap year? Large numbers of students start the school year above grade level. Gifted Child Quarterly, 61(3), 229–238.
Miedijensky, S. (2018). Learning environment for the gifted—What do outstanding teachers of the gifted think? Gifted Education International, 34 (3), 222-244.
Reis, S. M., & Renzulli, J. S. (2021). 10 The Schoolwide Enrichment Model. Gifted Education in Rural Schools: Developing Place-Based Interventions, 98.
Reis, S., & Renzulli, J. (2018). The three-ring conception of giftedness: A developmental approach for promoting creative productivity in young people. Revista Sudamericana de Educación, Universidad y Sociedad, 6 (1), 12-39.
Renzulli, J. (2014). The schoolwide enrichment model: a comprehensive plan for the development of talents and giftedness. Revista Educação Especial, 27 (50), 539-562.
Renzulli, J. S. (1976). The enrichment triad model: A guide for developing defensible programs for the gifted and talented. Gifted Child Quarterly, 20 (3), 303-306.
Sak, U. (2021). The fuzzy conception of giftedness. In Conceptions of Giftedness and Talent (pp. 371-392). Palgrave Macmillan, Cham.
Sternberg, R. J. (2021). A new model of giftedness emphasizing active concerned citizenship and ethical leadership that can make a positive, meaningful, and potentially enduring difference to the world. In Conceptions of Giftedness and Talent (pp. 407-424). Palgrave Macmillan, Cham.
VanTassel-Baska, J. (2021). A Conception of Giftedness as Domain-Specific Learning: A Dynamism Fueled by Persistence and Passion. In Conceptions of Giftedness and Talent (pp. 443-466). Palgrave Macmillan, Cham.
Verner, I. M., Cuperman, D., & Reitman, M. (2021). Exploring Robot Connectivity and Collaborative Sensing in a High-School Enrichment Program. Robotics, 10 (1), 13.
Wiggins, H., Harding, A., & Engelbrecht, J. (2017). Student enrichment in mathematics: a case study with first year university students. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 48 (sup1), S16-S29.
Zaia, P., Nakano, T. D. C., & Peixoto, E. M. (2018). Scale for Identification of Characteristics of Giftedness: Internal structure analysis. Estudos de Psicologia (Campinas), 35 (1), 39-51.