بدریان، دکتر عابد؛ رستگار، طاهره (1385). مطالعه تطبیقی استانداردهای آموزش علوم دوره آموزش عمومی ایران و کشورهای موفق درآزمون TIMSS، ششتمین همایش انجمن مطالعات برنامهدرسی- نوآوری در برنامه درسی دوره ابتدایی، شیراز،https://civilica.com/doc/73218
براتعلی، مریم ؛ سعیده کریمیان خوزانی. (۱۳۹۷).
تحلیل محتوا برنامه درسی کار و فناوری دوره اول متوسطه، از منظر هدف سواد فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر اساس شاخصهای مهارت و تسلط دیجیتالی در قرن 21،
دهمین همایش ملی آموزش، تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،
https://www.civilica.com/Paper-EDUCAT10-EDUCAT10_058.html
پیری، موسی؛ اسدیان، سیروس؛ محمدزاده، مرتضی. (1396). ارزیابی وضعیت اجرای برنامه درسی کار و فناوری پایه هفتم دوره اول متوسطه. فصلنامه مطالعات برنامهدرسی، دوره 12، شماره 45، تابستان، صص 119-142
ثمری، عیسی؛ آتشک، محمد. (1388). تأثیر میزان شناخت و کاربست فناوری آموزشی توسط معلمان در بهبود کیفیت فرایند یادگیری دانشآموزان. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، سال چهارم ، جلد 4، شماره 2، زمستان، صص101-111
حافظ نیا، محمد رضا. (1399). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران، سمت.
حسین زاده یوسفی، غلامحسین. (1389). ابزارهایی برای تلفیق«فناوری آموزشی» با «برنامه درسی ملی» در مدارس کارآمد. مدارس کارآمد، شماره نهم، صص 115-123
حمیدی نصرآباد، اکرم؛ شیخی فینی، علی اکبر؛ زینعلیپور، حسین؛ سماوی، عبدالوهاب. (1399). ارزیابی ظرفیت کتابهای درسی بخوانیم دوره ابتدایی از حیث تطابق با چارچوب سنجش مطالعه پرلز 2016. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال پانزدهم، شماره 59 ، زمستان ، 183-204
رسولی آذر، سلیمان. (1385). تکنولوژی آموزشی و نقش آن در برنامههای آموزشی ترویجی. نشریه جهاد، شماره 271
رضوی، سیدعباس. (1386). سیمای فناوری آموزشی در کتب درسی فناوری آموزشی (تحلیلی از محتوای کتب درسی فناوری آموزشی). مرکز مطالعات،تحقیقات و ارزشیابی آموزشی
سعیدی، یاسین؛ صالحی عمران، ابراهیم؛ شعبانی، فاطمه؛ فرامرزی، زهره (1395). نگرش معلمان نسبت به کاربرد تکنولوژی آموزشی در تدریس و رابطه آن با رضایت شغلی در مدارس هوشمند. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی سال هفتم زمستان، شماره 2 (پیاپی 26)، صص92-122
شیرازی رضا؛ زنگانه محمدتقی. (1392). بررسی تحلیل محتوای ارتباطی تصاویر و اهداف بر اساس متن نوشتاری کتاب جدیدالتالیف کار و فن آوری پایه هفتم از نگاه دبیران حرفه و فن شهرستان علی آباد کتول (استان گلستان). همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران ( همایش ملی تغییر در برنامه درسی دورههای آموزش و پرورش)، دوره 12، صص 288- 293
عبدالخانی، علی؛ عبدالخانی، سکینه. (۱۳۹۳).
بررسی مشکلات آموزشی درس کار و فناوری دوره اول متوسطه از نظر سرگروههای آموزشی استان خوزستان. اولین همایش علمی پژوهشی علوم تربیتی و روانشناسی آسیبهای اجتماعی و فرهنگی ایران، تهران، مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین،
https://www.civilica.com/Paper-PSCONF01-PSCONF01_075.html
فتحی واجارگاه، کوروش (1383). امکان سنجی مشارکت معلمان در فرایند برنامهریزی درسی در نظام آموزش و پرورش ایران. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 8، ص ص ٧٩- ٥٩
فضلعلی، فاطمه؛ عباسی، مصطفی. (1395). تاثیر طراحی برنامه درسی مبتنی بر شایستگی در کتاب جدیدالتالیف کار وفناوری بر روحیه کارآفرینی دانشآموزان پایه هفتم از دیدگاه دبیران. دومین کنفرانس ملی راهکارهای توسعه وترویج آموزش علوم در ایران، https://civilica.com/doc/600524
قائمی، مهدی؛ نقی زاده انهر، عبدالحسین؛ تیاری، کیوان؛ قاسم پورمقدم، حسین. (1392). بررسی تاثیر کتاب جدیدالتالیف کار و فناوری در ایجاد و ارتقای مهارت فناوری دانشآموزان پسر ششم ابتدایی ارومیه. همایش انجمن مطالعات برنامهدرسی ایران (همایش ملی تغییر در برنامههای درسی دورههای آموزش و پرورش)، دوره12، صص420- 421
عبادی، سامان؛ ابراهیمی مرجل،بهمن. (1394). بازنمایی جنسیت در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان: «فارسی بیاموزیم» مطالعه موردی جلد دوم و سوم مجموعه. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (علمی- پژوهشی) سال چهارم، شمارهی دوم (پیاپی 01 )، پاییز و زمستان
نوریان، محمد (1396). تحلیل محتوای کمی و کیفی کتابهای درسی دوره ابتدایی. انتشارات شورا
یوسفیان اهری، پونه؛ رنجدوست، شهرام؛ عظیمی، محمد. (1399). تحلیل محتوای کتابهایدرسی پایه پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفههای برنامه درسی آموزش فلسفه برای کودکان مبتنی بر هوش معنوی. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، شماره 59، سال پانزدهم، زمستان، 115-152
Abdelwahab, MM (2013). Developing an English language textbook evaluative checklist. IOSR Journal of Research & Method in Education, academia.edu, pp 55-70
Arfan Lodhi, M; Farman, H; Ullah, I; Gul, A; Tahira, F; Saleem, S. (2019). Evaluation of English Textbook of Intermediate Class From Students’
Perspectives. English Language Teaching; Vol. 12, No
Behnke.,Y (2018). Textbook Effects and Efficacy. The Palgrave Handbook of Textbook Studies (pp.383-396)Chapter: 28Publisher: Palgrave Macmillan USEditors: Eckhardt Fuchs, Annekatrin Bock.site: https://www.researchgate.net/publication/322386639_Textbook_Effects_and_Efficacy
Brown, J. (1995). The elements of language curriculum.London: Heinle and Heinle Publishers.
Brown, H.D. (1994). Teaching by Principles: AN interactive Approach to Language Pedagogy. New Jersey: Prentice Hall Regnt
Darling,S. (2019). How Are Book Covers and Their Components Represented in the Digital Market?. Interscript Journal, 2 (2019), 20-35.
Chapman, Gary (1998). Push to Trade Class Textbooks for Laptop PCs
Is a Misuse of Technology. http://www.utexas.edu/lbj/21cp/laptops.htm
Hanifa, Rizaldy (2017). EFL Published Materials: An Evaluation of English Textbooks for Junior High School in Indonesia. Advances in Language and Literary Studies, ISSN: 2203-4714, 9 Issue: 2, March, pp: 166-174
Kasmaienezhad-Fard, S; Sulaiman; T; Alwi, N.H; MohdAyub, A.F. (2017). An Evaluation of the Colors in Primary School English Textbook through Students. Perceptions. Journal of Studies in Education. Vol. 7, No. 4
Kaur, M. (2018). Gender differences in textbooks: An obstacle on the road to gender equality in society. Khalsa college of Education India, Ranjit, https://www.researchgate.net/publication/333641146_Gender_differences_in_textbooks_An_obstacle_on_the_road_to_gender_equality_in_society
King, John; South, Joseph; Stevens, Katrina; Director, Deputy (2017). Reimagining the Role of Technology in Education. Office of Educational Technology, JANUARY, U.S. DEPARTMENT OF EDUCATIONhttp://tech.ed.gov
Mohammadi, mohammad; Abdi, Heidar (2014). Textbook Evaluation: A Case Study, Procedia - Social and Behavioral Sciences. Volume 98, 6 May, Pages 1148-1155
Martinec, R. & Salway, A. (2005). "A System for Image–Ttext Relations in New (and Old) Media". V i s u a l C ommu n i c a t i o n 4 (3), 337–371.
Memon, A. & Bull, R. (1999), Handbook of the Psychology of Interviewing, New York, John Wiley& Sons.
Nikolajeva ,Maria; Scott ,Carole (2000).
The Dynamics of Picturebook Communication. Children's Literature in Education, Volume 31,
Issue 4, December, pp 225–239
Stošić, Lazar (2015). importance of educational technology in teaching. (IJCRSEE) International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and EducationVol. 3, No.1, pp: 111-114