قرآن کریم
اکبری شلدره، فریدون و اعضای تالیف (1399). فارسی اول دبستان. تهران، وزارت آموزش و پرورش.
اکبری شلدره، فریدون و اعضای تالیف (1399). فارسی سوم دبستان. تهران، وزارت آموزش و پرورش.
اکبری شلدره، فریدون و اعضای تالیف (1399). فارسی چهارم دبستان. تهران، وزارت آموزش و پرورش.
اکبری شلدره، فریدون و اعضای تالیف (1399). فارسی پنجم دبستان. تهران، وزارت آموزش و پرورش.
ایشانی، طاهره؛ حاجی حسین، منیژه (1396). نقش کتاب فارسی بخوانیم دوره ابتدایی در هویت ملی. مطالعات ملی، دوره 18، شماره 2، صص 115-131.
بصیری، محمدصادق (1388). سیر تحلیلی شعر مقاومت در ادبیات فارسی. جلد 1. کرمان، انتشارات دانشگاه شهید باهنر.
بیگ زاده، خلیل و آیت بروفرد (1399). جلوههای پایداری در تصویرهای نمادین کتابهای فارسی دورە ابتدایی. مجله ادبیات پایداری، سال دوازدهم شماره 23.صص 35-55.
حسینزاده، زینب؛ محمودیزاده مهرداد (1395). ادبیات پایداری در شعر مشروطه با تکیه براشعار. تهران، نتشارات مینوفر.
حمیدی، اکرم؛ علی اکبر شیخی، حسین زینی پور، عبدالوهاب سماوی (1399). ارزیابی ظرفیت کتابهای درسی بخوانیم دوره ابتدایی از حیث تطابق با چارچوب سنجش. مطالعات برنامه درسی ایران، سال پانزدهم، شماره 59 ،صص204 – 183.
خدادادی، فضل اله؛ سمیع زاده، رضا (1399). تحلیل ساختار ادبیّات پایداری در ژانرهای تعلیمی و مقاومت. فصلنامه ادبیات پایداری، سال 12، شماره 23، صص 84-65.
خموشی بیگدلی، صفیه؛ حسن مظاهری (1398). بررسی میزان و توجه به مؤلفههای زیست محیطی در کتابهای درسی دوره ابتدایی، فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال چهارم شماره 55، صص 177-200.
سراج، فرشته؛ روشن، بلقیس؛ نجفیان، آرزو؛ یوسفیراد، فاطمه (1398). بررسی خوانایی کتابهای فارسی دوره ابتدایی: پایههای اول تا ششم. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. سال چهاردهم، شماره 55، زمستان. صص 140-113.
سنگری، محمدرضا (1383). ادبیات پایداری. فصلنامه شعر. شماره 39، نیمه اول زمستان.
سنگری، محمدرضا (1389). ادبیات دفاع مقدس. چاپ اول، تهران، صریر.
شــکری، غــالی، (1366 ).» ادب المقــاومــه»،ترجمــه: محمدحــسین روحــانی، بیــروت، نــشر نو، تهران.
قاسم پور مقدم، حسین و اعضای تالیف (1399). فارسی دوم دبستان. تهران، وزارت آموزش و پرورش.
قاسم پور مقدم، حسین و اعضای تالیف (1399). فارسی ششم دبستان. تهران، وزارت آموزش و پرورش.
علوی مقدم، سیدبهنام؛ افراسیابی، مهدیه (1400). مقایسه میزان حضور مؤلفههای هویت ملی در کتابهای قدیم و جدید زبان انگلیسی نظام آموزش و پرورش رسمی ایران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی. سال شانزدهم، شماره 60، بهار. صص 174-147.
غنی پور، احمد؛ احمد خلیلی و محسن مهدی نیا (1391). تحلیل مؤلفههای ادبیات پایداری در اشعار طاهره صفار زاده، ادبیات پایداری، سال چهارم، شماره هفت، صص 139-176.
کاموربخشایش، جواد؛ دادبه، اصغر؛ بهرام گنابادی (1399). پیوستگی تاریخی- فرهنگی ادبیات دفاع مقدس با ادبیات پایداری. فصلنامه پژوهشهای نقد ادبی و سبک شناسی. دوره 11 شماره 3. صص 190-165.
مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390). تهران، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
یوسف زاده، محمدرضا؛ شاهمرادی، مرتضی (1399). ارائه مدل برنامه درسی تربیت سیاسی بر اساس ساحت تربیت اجتماعی- سیاسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دانشآموزان دوره متوسطه اول. مسایل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی. سال پنجم. شماره 1. صص173-206.