احمدی، محمدسعید؛ حاتمی، حمیدرضا؛ احدی،حسن؛ اسدزاده، حسن (1392). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر.
فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4 (4)، 105-118.
www.sid.ir
ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور؛ صلصالی، مهوش (1390). روشهای تحقیق کیفی. تهران: بشری.
ایمان، محمدتقی؛ نوشادی، محمودرضا (1390). تحلیل محتوای کیفی، پژوهش، 3 (2)، 15-44.
باباپور خیرالدین، جلیل (1387). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر شیوههای حل مساله دانشآموزان.
فصلنامه روان شناسی دانشگاه تبریز، 3 (10)، 8-23.
www.sid.ir
بابادی، امین؛ مشکانی، محمد (1390). مقیاس مهارتهای زندگی: تدوین و هنجاریابی، ابزاری معتبر برای سنجش مهارتهای زندگی دانشآموزان ابتدایی. مجله مطالعات روان شناسی تربیتی، 8 (14)، 1- 22. jeps.usb.ac.ir
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391). وزارت آموزش و پرورش.
خسروی، رحمت اله؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ آشتیانی، ملیحه (1393). آسیب شناسی برنامه درسی مهارتهای زندگی در نظام آموزش متوسطه نظری. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 21 (4)، 1-18.
دلاور، علی (1390). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
دهباشی، معصومه؛ اصلی پور، عادله؛ کافی، موسی (1394). اثربخشی آموزش روابط میان فردی بر دوستیابی و عزت نفس دانشآموزان دختر. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 10 (39)، 101 - 118. psychologyj.tabrizu.ac.ir
دهقانی، مرضیه (1390). طراحی الگوی مطلوب (جایگزین) برنامه درسی تربیت اجتماعی برای دوره راهنمایی تحصیلی ایران (پایان نامه دکتری چاپ نشده). دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
سالاری گوهرریزی، محمدجابر؛ زارع زردینی، علی؛ طاق داری اردکانی، مجتبی؛ هاتف اردکانی، وحید (1394). تحلیل محتوای کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دوره اول و دوم دبستان با توجه به مولفه مهارتهای ارتباطی و اجتماعی. همایش ملی آموزش ابتدایی، انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.
شریعت باقری، محمد مهدی؛ نیک پور، فاطمه (1397). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی-ارتباطی بر مسئولیتپذیری و سازگاری دانشآموزان. روشها و مدلهای روانشناختی، 9 (32)، 207-223.
قاسم زاده، محمد؛ عبدالله پور شهناز (1395). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر کاهش پرخاشگری و خشم دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان بهشهر. کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامع روانشناسی ایران.
کرد نوقابی، رسول؛ پاشاشریفی، حسن (1384). تهیه و تدوین برنامه درسی مبتنی بر مهارتهای زندگی برای دانشآموزان دورهی تحصیلی متوسطه. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 4 (2)، 11-34. noavaryedu.oerp.ir
نجفی، محمود؛ بیگدلی، ایمان الله، دهشیری، غلامرضا؛ رحیمیان بوگر، اسحق (1392). پیشبینی آسیبهای اجتماعی بر اساس مهارت های زندگی در دانشآموزان. مجلهی روانشناسی مدرسه، 2 (3)، 144 -163.
Barker, Elizabeth S. (2015). Promoting Positive Teacher-Child Interactions through Implementation of a Social Emotional Learning Curriculum with Performance Feedback, University of Massachusetts Amherst.
Birrell Weisen, Rhona; Orley, John; Evans, Vivienne; Lee, Jeff; Sprunger, Ben; Pellaux Daniel (1997). Life Skills Education for Children and Adolescents in Schools, Programme on mental health, World Health Organization.
Kouvava, Sofia; Antonopoulou, Katerina; Zioga, Sofia; Karali, Chrysoula (2011). The influence of musical games and role-play activities upon primary school children’s self-concept and peer relationships. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29, 1660 – 1667.
Maddern, Lynn; Franey, John; McLaughlin, Vincent; Cox, Susan (2004). An Evaluation of the Impact of an Inter-Agency Intervention Programme to Promote Social Skills in Primary School Children. Educational Psychology in Practice, 20 (2), 135-155.
McCallum R. Steve; Bracken A. Bruce (1993). Interpersonal Relations between School Children and Their Peers, Parents, and Teachers. Educational Psychology Review, 5 (2), 155–176. link.springer.com
Reynolds, Emily; Kidd, Evan; Stagnitti, Karen (2011). Play, language and social skills of children attending a play-based curriculum school and a traditionally structured classroom curriculum school in low socioeconomic areas. Australasian Journal of Early Childhood, 36 (4), 120-130.
Samanci, Osman (2010). Teacher Views on Social Skills Development in Primary School Students. Education,131 (1), 147-157.
Sawyer, MG; MacMullin, C; Graetz, B.; Said, JA; Clark, JJ; Baghurst, P (1997). Social Skills Training for Primary S
احمدی، محمدسعید؛ حاتمی، حمیدرضا؛ احدی،حسن؛ اسدزاده، حسن (1392). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر باورهای خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر.
فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4 (4)، 105-118.
www.sid.ir
ادیب حاج باقری، محسن؛ پرویزی، سرور؛ صلصالی، مهوش (1390). روشهای تحقیق کیفی. تهران: بشری.
ایمان، محمدتقی؛ نوشادی، محمودرضا (1390). تحلیل محتوای کیفی، پژوهش، 3 (2)، 15-44.
باباپور خیرالدین، جلیل (1387). اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بر شیوههای حل مساله دانشآموزان.
فصلنامه روان شناسی دانشگاه تبریز، 3 (10)، 8-23.
www.sid.ir
بابادی، امین؛ مشکانی، محمد (1390). مقیاس مهارتهای زندگی: تدوین و هنجاریابی، ابزاری معتبر برای سنجش مهارتهای زندگی دانشآموزان ابتدایی. مجله مطالعات روان شناسی تربیتی، 8 (14)، 1- 22. jeps.usb.ac.ir
برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران (1391). وزارت آموزش و پرورش.
خسروی، رحمت اله؛ فتحی واجارگاه، کورش؛ آشتیانی، ملیحه (1393). آسیب شناسی برنامه درسی مهارتهای زندگی در نظام آموزش متوسطه نظری. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 21 (4)، 1-18.
دلاور، علی (1390). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. تهران: نشر ویرایش.
دهباشی، معصومه؛ اصلی پور، عادله؛ کافی، موسی (1394). اثربخشی آموزش روابط میان فردی بر دوستیابی و عزت نفس دانشآموزان دختر. فصلنامه پژوهشهای نوین روانشناختی، 10 (39)، 101 - 118. psychologyj.tabrizu.ac.ir
دهقانی، مرضیه (1390). طراحی الگوی مطلوب (جایگزین) برنامه درسی تربیت اجتماعی برای دوره راهنمایی تحصیلی ایران (پایان نامه دکتری چاپ نشده). دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
سالاری گوهرریزی، محمدجابر؛ زارع زردینی، علی؛ طاق داری اردکانی، مجتبی؛ هاتف اردکانی، وحید (1394). تحلیل محتوای کتابهای درسی تعلیمات اجتماعی دوره اول و دوم دبستان با توجه به مولفه مهارتهای ارتباطی و اجتماعی. همایش ملی آموزش ابتدایی، انجمن مطالعات برنامه درسی ایران.
شریعت باقری، محمد مهدی؛ نیک پور، فاطمه (1397). تأثیر آموزش مهارتهای اجتماعی-ارتباطی بر مسئولیتپذیری و سازگاری دانشآموزان. روشها و مدلهای روانشناختی، 9 (32)، 207-223.
قاسم زاده، محمد؛ عبدالله پور شهناز (1395). تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر کاهش پرخاشگری و خشم دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان بهشهر. کنفرانس ملی دانش و فناوری روانشناسی، علوم تربیتی و جامع روانشناسی ایران.
کرد نوقابی، رسول؛ پاشاشریفی، حسن (1384). تهیه و تدوین برنامه درسی مبتنی بر مهارتهای زندگی برای دانشآموزان دورهی تحصیلی متوسطه. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 4 (2)، 11-34. noavaryedu.oerp.ir
نجفی، محمود؛ بیگدلی، ایمان الله، دهشیری، غلامرضا؛ رحیمیان بوگر، اسحق (1392). پیشبینی آسیبهای اجتماعی بر اساس مهارت های زندگی در دانشآموزان. مجلهی روانشناسی مدرسه، 2 (3)، 144 -163.
Barker, Elizabeth S. (2015). Promoting Positive Teacher-Child Interactions through Implementation of a Social Emotional Learning Curriculum with Performance Feedback, University of Massachusetts Amherst.
Birrell Weisen, Rhona; Orley, John; Evans, Vivienne; Lee, Jeff; Sprunger, Ben; Pellaux Daniel (1997). Life Skills Education for Children and Adolescents in Schools, Programme on mental health, World Health Organization.
Kouvava, Sofia; Antonopoulou, Katerina; Zioga, Sofia; Karali, Chrysoula (2011). The influence of musical games and role-play activities upon primary school children’s self-concept and peer relationships. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 29, 1660 – 1667.
Maddern, Lynn; Franey, John; McLaughlin, Vincent; Cox, Susan (2004). An Evaluation of the Impact of an Inter-Agency Intervention Programme to Promote Social Skills in Primary School Children. Educational Psychology in Practice, 20 (2), 135-155.
McCallum R. Steve; Bracken A. Bruce (1993). Interpersonal Relations between School Children and Their Peers, Parents, and Teachers. Educational Psychology Review, 5 (2), 155–176. link.springer.com
Reynolds, Emily; Kidd, Evan; Stagnitti, Karen (2011). Play, language and social skills of children attending a play-based curriculum school and a traditionally structured classroom curriculum school in low socioeconomic areas. Australasian Journal of Early Childhood, 36 (4), 120-130.
Samanci, Osman (2010). Teacher Views on Social Skills Development in Primary School Students. Education,131 (1), 147-157.
Sawyer, MG; MacMullin, C; Graetz, B.; Said, JA; Clark, JJ; Baghurst, P (1997). Social Skills Training for Primary School Children: A I-Year Follow-Up Study. Child Health, 33, 378-383.
Spence, Susan H. (2003). Social Skills Training with Children and Young People: Theory, Evidence and Practice. Child and Adolescent Mental Health, 8 (2), 84–96. onlinelibrary.wiley.com
chool Children: A I-Year Follow-Up Study. Child Health, 33, 378-383.
Spence, Susan H. (2003). Social Skills Training with Children and Young People: Theory, Evidence and Practice. Child and Adolescent Mental Health, 8 (2), 84–96. onlinelibrary.wiley.com