نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 بخش علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران
2 بخش علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه شهیدباهنر کرمان، کرمان، ایران
3 دبیر آموزش و پرورش شهرستان سیرجان، کرمان
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
The purpose of this study was to analyze the content of history textbooks in humanities at high school, based on the Islamic view of action in history education. To this end, two conceptual constructs have been defined based on this view, a deductive-thematic-quantitative content analysis method was used to analyze four books. The results of the quantitative and qualitative analysis of each one of these books revealed that most of the categories and sub-categories relevant to history education based on the Islamic view of action have not been purposefully and comprehensively taken into account by the authors of these books as the frequency of some categories is “zero”, including a black/white view of characters, lack of a comprehensive view of history and reducing it to a review of dynasties.
کلیدواژهها [English]
فصلنامه بر اساس مصوبه هیات تحریریه از ابتدای سال 1400 از انتشار مقالات تهیه شده محدود به روش تحلیل محتوا، منع شده است. با وجود این، مقالاتی که قبلا در فرایند داوری وارد شدهاند در صورت تأیید، منتشر خواهند شد.