آذرامامی، پری(1394). بررسی نسبت هنر و تجربه در اندیشه دیویی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده هنرهای کاربردی، دانشگاه هنر.
پورحسینی، محمد، سجادی، سیدمهدی و ایمانی، محسن (1393). تبیین دلالتهای دیدگاه جان دیویی در خصوص هنر و زیبایی شناسی برای فرایند تدریس و یادگیری. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(7)، 83-100.
جاویدی کلاته، طاهره، عبدلی، افسانه (1396). زیبایی شناسی و هنر از دیدگاه ماکسین گرین و اشارات تربیتی آن. فصلنامه رویکردهای نوین آموزشی، 12(2)، 45-21.
جعفری، محمدتقی(1390). ارکان تعلیم و تربیت. چاپ سوم، تهران: مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری.
جعفری، محمدتقی(1394). زیبایی و هنر از دیدگاه اسلام. چاپ نهم، تهران: مؤسسه تدوین و نشر آثار علامه جعفری.
حسینی، محمدحسین، مهرمحمدی، محمود، حاج حسیننژاد، غلامرضا و سلسبیلی، نادر(1394). تحلیل انتقادی الگوهای تغییر برنامه درسی. پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، 15(4)، 199-235
خرقانی، حسن(1391). قرآن و زیبایی شناسی. مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
دیویی، جان(1395). هنر به منزله تجربه. ترجمه: مسعود علیا. نشر ققنوس.
رجایی، حمید(1387). زیبایی و زیبایی شناسی، مجله هنر دینی، 1(1)، 80-55.
شمشیری، بابک و جوادی نیکو، محمد(1391). نقد و بررسی مفهومپردازی ارزش از منظر پراگماتیسم دیویی و دلالتهای تربیتی آن. معرفت، 21(179)، 105-116.
شوبرت، ادموند سی(1387). روش شناسی مطالعات برنامه درسی. ترجمه محمود مهرمحمدی. تهران: انتشارات سمت و پژوهشگاه مطالعات تعلیم و تربیت.
علیق، محمدمحسن(1390). تبیین دیدگاه های زیبایی شناختی ابوحیان توحیدی در تعلیم و تربیت و نقد آرای زیبایی شناختی الیوت آیزنز بر اساس آن. رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس.
فتحی، کوروش(1386). برنامه درسی به سوی هویت های جدید. تهران: انتشارات آییژ.
گوتک، جرالد. ال(1384). مکاتب فلسفی آراء تربیتی. ترجمه محمدجعفر پاک سرشت، تهران: انتشارات سمت.
مایر، فردریک (1374). تاریخ اندیشه های تربیتی. جلد دوم، ترجمه علی اصغر فیاض، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
مهرمحمدی محمود، امینی، محمد(1380). طراحی الگوی مطلوب تربیت هنری در دوره ابتدایی. فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا (س)، 11( 39)، 219-245.
مهرمحمدی، محمود (1391). بررسی سازواری مدعای نظریه های رقیب برنامه درسی برای تربیت شهروند دموکراتیک با تکیه بر روایتی شوآبی. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 2(7)، 31-8.
مهرمحمدی، محمود (1392). تأملی بر مقوله تولید و تدوین برنامه درسی با تأکید بر اندیشه آیزنر: مأموریت منسوخ یا معتبر در رشته برنامه دسی. رویکردهای نوین آموزشی، 17(1)، 20-1.
مهرمحمدی، محمود(1382). برنامه درسی: نظرگاه ها، رویکردها و چشم اندازها. چاپ اول، تهران: انتشارات به نشر
مهرمحمدی، محمود(1387). بازاندیشی فرایند یاددهی-یادگیری. چاپ سوم، تهران: انتشارات مدرسه.
مهرمحمدی، محمود(1389). تبیین چرخش زیباشناسانه در تعلیم و تربیت: درسهای خرد و کلان برای بهبود کیفیت آموزش با الهام از عالم هنر. فصلنامه تعلیم و تربیت. 105، 34-11.
هاشمیان، محمد حسین. میرزا محمدی، محمد حسن. رهنما، اکبر. دارایی، محمد. (1397). بررسی تطبیقی اندیشه های زیبایی شناختی علامه جعفری و جان دیویی و استنتاج دلالت های آن در تعلیم و تربیت. فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، 26(39)، 34-5.
هاگرسون، نلسون ال(1387). کاوشگری فلسفی: نقد توسعّی، ترجمه محمد پاک سرشت. در شورت، ادموند سی(1398) روش شناسی مطالعات برنامهدرسی، ترجمه دکتر محمود مهرمحمدی و همکاران. تهران: سمت و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
Alexander, T. M. (1987). John Dewey's Theory of Art. Experience and Nature: The Horizons of Feeling (Albany: State University of New York Press, 1987), 185, 186.
Ayers, W. (1995). Social imagination: a conversation with Maxine Greene. International Journal of Qualitative Studies in Education, 8(4), 319-328..
Capps, J. (1996). Dewey, Quine, and pragmatic naturalized epistemology. Transactions of the Charles S. Peirce Society, 32(4), 634-667.
Carroll, N. (2001). Beyond aesthetics: Philosophical essays. Cambridge University Press.
Carroll, N. (2012). Philosophy of art: a contemporary introduction. Routledge.
Dewey, J. (1897). My pedagogic creed (1897). School Journal, 54(3), 77-80.
Dewey, J. (1934). Art as experience. New York: Perigee Books.
Dewey, J. (1966). Democracy and education . Middle Works Bd, 9.
Dewey, J. (1986). Experience and education. In The Educational Forum. 50( 3), 241-252
Eisner, E. (1998). The kind of schools we need: Personal essays. Heinemann. NH: Portsmouth
Eisner, E. W. (1982). Cognition and curriculum: A basis for deciding what to teach. Longman Publishing Group.
Eisner, E. W. (1994). The educational imagination. Third Edition.
Eisner, E. W. (1994). The educational imagination: On the design and evaluation of school programs. Macmillan Coll Division.
Eisner, E. W. (2002). The arts and the creation of mind. Yale University Press.
Eisner, E. W. (2005). Reimagining schools: The selected works of Elliot W. Eisner: Routledge.
Greene, M. (1971). Teaching for aesthetic experience. In Toward aesthetic education. Washington, DC: Music Educators National Conference.
Greene, M. (1981). Aesthetic literacy in general education. Philosophy and education, 80th Yearbook of the National Society for the Study of Education, 115-141.
Greene, M. (1986). The spaces of aesthetic education. Journal of Aesthetic Education, 20(4), 56-62.
Greene, M. (2001). Variations on a blue guitar: The Lincoln Center Institute lectures on aesthetic education. Teachers College Press.
Greene, M. (2005). Teaching in a moment of crisis: The spaces of imagination. The New Educator, 1(2), 77-80.
Greene, M. (2007). Art and imagination: Overcoming a desperate stasis. Contemporary issues in curriculum, 4, 32-38.
LaFever, K. S. (2008). Interdisciplinary teacher education: Reform in the global age . Doctoral dissertation, Miami University.
McDonald-Currence, K. L. (2008). A Philosophical Investigation of Maxine Greene’s Aesthetics Theory for K-12 Education. Doctoral dissertation, the University of Tennessee, Knoxville.
Rautins, C., & Ibrahim, A. (2011). Wide-awakeness: Toward a critical pedagogy of imagination, humanism, agency, and becoming. The International Journal of Critical Pedagogy, 3(3),24-36.
Stanford Encyclopedia of Philosophy. (2017). Dewey’s Aesthetics. Retrieved at 2019/04/20 from https://plato.stanford.edu/entries/dewey-aesthetics
Uhrmacher P.B. (2009). Toward a Theory of Aesthetic Learning Experiences. Curriculum Inquiry, 37(1), 1-40.
Wong, D. (2007). Beyond control and rationality: Dewey, aesthetics, motivation, and educative experiences. Teachers College Record, 109(1), 192-220.