اسمیت، ادوارد لوسی (1396). جهانی شدن و هنر جدید. ترجمه: علیرضا سمیع آذر. تهران: نظر.
بیابانگرد، اسماعیل (1387). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: دوران
پاکباز، روبین (1387). دایره المعارف هنر (چاپ هفتم). تهران: فرهنگ معاصر.
زمانی دارانی، فاطمه (1395). بررسی مشکلات و محدودیتهای درس هنر دوره متوسطه اول از دیدگاه معلمان شهرستان فریدن. سومین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران. تهران: موسسه پژوهشی مدیریت مدبر.
سورتیجی اوکرکایی، علی اصغر و رستگار نژاد، حسن (1390). رابطه آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری و خلاقیت دانشآموزان پایه پنجم دبستانهای ایران در سال تحصیلی 88-1387. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی.1 (3): 27-1.
شاه محمدی، انور (1390). در آمدی بر نقش هنر در مدارس. تهران: پیام نور.
صابری، رضا؛ کیذوری، امیرحسین؛ محبی امین، سکینه و پورکریمی هاوشکی، مجتبی (1394). طراحی الگوی برنامه درسی هنر آموزشهای عمومی (ابتدایی و متوسطه اول). مطالعات برنامهدرسی. 10 (39): 154-133.
غفاری، خلیل؛ کاظم پور، اسماعیل و اوقافی همدانی، مریم (1396). تأثیر برنامهدرسی آموزش هنر دیسیپلین محور بر تربیت هنری دانشآموزان دوره ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی. 52: 110-98.
فلاحتی، ز (1391). اثر آموزش هنرهای محیط زیست بر خلاقیت مدارس ابتدایی (پایاننامه کارشناسی ارشد). تهران: دانشگاه تهران.
فلاحی، ویدا؛ صفری، یحیی و یوسف فرحنک، ماندانا (1390). تأثیر آموزش با رویکرد تربیت هنری بر فعالیتهای هنری و مهارتهای فرایندی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی. نوآوریهای آموزشی. 10 (39): 101- 118.
فیروزی، محمد؛ سیفی، محمد؛ حسینی مهر، علی و فقیهی، علیرضا (1397). جایگاه محورهای تربیت هنری، ساختار محتوایی و الگوی سه وجهی برنامهدرسی در کتابهای درسی فرهنگ و هنر دوره اول متوسطه. نظریه و عمل در برنامه درسی. 6 (11): 66-31.
گرمابی، حسنعلی؛ ملکی، حسن؛ بهشتی، سعید و افهمی، رضا (1394). بازشناسی مؤلفههای زیبایی شناسی و هنر برای برنامهدرسی از منظر منابع مکتوب و دیدگاه صاحب نظران. مطالعات برنامهدرسی. 10 (39): 70-49.
محمد پور، آیت الله (1382). آموزش هنر در مدارس دوره ابتدایی. تهران: منادی تربیت.
مهدیزاده تهرانی، آیدین؛ عصاره، علیرضا؛ مهرمحمدی، محمود و امام جمعه، محمد رضا (1397). طراحی الگوی نظام دستیابی به صلاحیتهای مورد انتظار معلمان هنر (دورههای ابتدایی و اول متوسطه) در دوره کارشناسی آموزش هنر. مطالعات برنامهدرسی ایران.13 (50): 138-107.
مهرمحمدی، محمود و کیان، مرجان (1399). برنامهدرسی و آموزش هنر در مدارس. تهران: سمت.
مهرمحمدی، محمود (1383). آموزش عمومی هنر، چیستی، چرایی، چگونگی (چاپ دوم). تهران: مدرسه.
نبوی، سید صادق (1392). نقش هنر در پرورش خلاقیت و ارتقای سلامت روانی دانشآموزان. رشد آموزش هنر. 7 (4): 15-10.
Adams, Kelley W. (2008). The Relationship Between Art Education and Student Achievement in Elementary Schools (Doctiral, Study). USA: College of Education Walden University.
Anttila, E. (2018). Art education promotes the development of the child and society. Teok-sessa M. Matthes, L. Pulkkinen, C. Clouder & B. Heys (toim.), Improving the quality of childhood in Europe, 60-72.
Arslan, A. A. (2014). A study into the effects of art education on children at the socialisation process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 4114-4118.
Barnes, Stuart J. & Vidgen, Richard T. (2002). An Integrative Approach Research.vol.3.to the Assesment of E-Commerce Quality. Journal of Electronic commerce. 3 (3): 114-127.
Berenato, C. (2008). A Historical analysis of the influence of john Dewey's educational philosophy on the Barnes foundations art educational experience. Unpublished Doctoral Dissertation, Denver: Saint Joseph's University Denver.
Bowen, D. H., & Kisida, B. (2019). Investigating causal effects of arts education experiences: Experimental evidence from Houston’s Arts Access Initiative. Houston Education Research Consortium Research Report for the Houston Independent School District. 7 (4), 1-28.
Brown K (2017). The Power of ART to Engage. Clemson, C: National Dropout Prevention Center/Network
Conkey, A. A., & Green, M. (2018). Using Place-Based Art Education to Engage Students in Learning about Food Webs. Journal of Instructional Pedagogies, 21,1-18
Curry R.
C. (2018). Quantitatively Measuring the Effectiveness of Arts Integration on Student Achievement.Delta State University
Grierson, EM. (2011). Art and creativity in the global economies of education, Educational Philosophy and Theory.43 (4), 336-350
Irwin, M.R. (2016). Arts Shoved Aside: Changing Art Practices in Schools since the Introduction of National Standards. International Journal of Art & Design Education. https://doi. org/10. 1111 /jade.12096
Jarrah, A. M., Khasawneh, O. M., & Wardat, Y. (2020). Implementing pragmatism and John Dewey's educational philosophy in Emirati elementary schools: case of mathematics and science teachers. International Journal of Education Economics and Development, 11 (1), 58-75.
Lloyd K. (2017). Benefits of Art Education: A Review of the Literature. Scholarship and Engagement in Education.1 (1):1-21
Ozalp, H. K. (2018). Perception of Elementary Education and Art Education Teacher Candidates towards the Aesthetic Concept. Universal Journal of Educational Research, 6 (10), 2187-2198.
Paris, S. (2003).The role of self-regulated learning in contextual teaching: principal and practices for teacher preparation, office of educational re-search and improvement (Ed), Washington DC
Perso T, Nutton G, Fraser J, Silburn SR & Tait A (2011).The Arts’ in education: A review of arts in schools and arts-based teaching models that improve school engagement. academic, social and cultural learning. Darwin: Menzies School of Health Research
Peterson C, Seligman MEP. (2004). Character strengths and virtues: A handbook and classification. New York: Oxford University Press
Smorti M. (2014).Sensation seeking and self-efficacy effect on adolescent's risky driving and substance abuse. Procedia Soc Behav Sci.140:638- 42.
Toku, M. (2012). The Role of Art Education as an Independent and Interrelated Subject: Facing the Crisis of Art Education in Japan, California State University, Chico
Tucker, S. D. (2017).
The Effects of Arts Integration on Literacy Comprehension Achievement. (
Doctoral dissertation). Carolina: University of South Carolina
Ulger K. (2019).
Comparing the effects of art education and science education on creative thinking in high school students.
Arts Education Policy Review. 120, 2 :57-79
Wilson, K. T. (2007). Music and Arts education: its effect on brain development and academic achievement, from jstor database
York viney, S. A. (2007). An Examination of the Effectiveness of Arts Integration in Education on Student Achievement, Creativity and Self Perception, Unpublished Doctoral Dissertation: Mary wood University.