اسلاوین، آر. وای. (2006). روانشناسی آموزشی: نظریه و کاربرد. ترجمه: یحیی سید محمدی، (1393). تهران: نشر روان.
اسماعیلیفر، محمدصادق؛ تقوایییزدی، مریم و نیازآذری، کیومرث. (۱۳۹۴)، تاثیر رویکرد کلاس معکوس بر احساس تعلق به مدرسه دانشآموزان دوره ابتدایی. کنفرانس ملی مطالعات هنر و پژوهشهای علوم انسانی. تهران، ایران.
خیرآبادی، رضا. (1396). تاثیر راهبرد کلاس درس معکوس بر یادگیری بخش گرامر درس زبان انگلیسی پایه دهم تحصیلی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی. سال 16، شماره 64، صص. 141 تا 162. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
رفیع پور، ابوالفضل. و گویا، زهرا. (1383). هفت موقعیت برای تلفیق ICT در آموزش ریاضی. گزیده مقالات هفتمین کنفرانس سالانه آموزش ریاضی ایران. سنندج، ایران. صص 90-79. ناشر: پرتوبیان.
کاویانی، حسن؛ لیاقت دار، محمدجواد؛ زمانی، بی بی عشرت و عابدینی، یاسمین. (1396). چارچوب نظری کلاس معکوس: ترسیم اشاره هایی برای یادگیری فراگیر محور. پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت. سال 7، شماره 2، صص: 59-78. دانشگاه فردوسی مشهد.
کاویانی، حسن؛ لیاقتدار، محمدجواد؛ زمانی، بیبیعشرت و عابدینی، یاسمین. (1396). فرآیند یادگیری در کلاس معکوس: بازنمایی از برنامه درسی تجربه شده در آموزش عالی. دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. 8 (1)، 214-179. دانشگاه شهید بهشتی.
کیاحسینی، زیبا و دوستی، وهاب. (۱۳۹۴). مقایسه تاثیر آموزش به روش کلاس معکوس و روش تدریس متداول بر یادگیری دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی در درس ریاضی. چهارمین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم اجتماعی. تهران، ایران.
گلزاری، زینب و عطاران، محمد. (1395). تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه. دو فصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. سال 4، شماره 7، صص. 81-136. دانشگاه خوارزمی.
گویا، زهرا. (1393). معنای تحول یافته «کمک آموزشی» در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات. مجلة رشد آموزش ریاضی. شمارة 117، صص. 2 تا 3. دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
هرگنهان، بی. آر. و اولسون، ام. آر. (2005). مقدمه ای بر نظریه یادگیری. ترجمه علی اکبر سیف. (1388). تهران: نشر دوران.
ویژهنامه شماره 59 مجله رشد معلم با موضوع کلاس معکوس. (1394). دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزشوپرورش.
Chung, C.J. (2015).Students’ Attitudes, Perceptions, and Engagement within a Flipped classroom model as Related to Learning Mathematics. Journal of Studies in Education. Vol. 5, No. 3.
Hamdan, N., McKnight, P., McKnight, K., & Arfstrom, K. M. (2013). A review of flipped learning. Flipped Learning Network. Retrieved from http://www.flippedlearning.org/cms/ lib07/VA01923112/Centricity/Domain/41/LitReview_FlippedLearning.pdf by Nov 2016.
Ingram, D., Wiley, B., Miller, C. & Wyberg, T. (2014). A Study of the Flipped Math Classroom in the Elementary Grades. Unpublished PhD Dissertation, University of Minnesota, College of Education and Human Development, Center for Applied Research and Educational Improvement.
Louw, J., Muller, J., & Tredoux, C. (2008). Time-on-task, technology and mathematics achievement. Evaluation and Program Planning, 31(1), 41-50.
Mc Callum, S., Schultz, J., Sellke, K., Spartz, J. (2015). An Examination of the Flipped Classroom Approach on College Student Academic Involvement”, International Journal of Teaching and Learning in Higher Education. Vol. 27, No. 1, pp. 42-45.
Nouri, J. (2016). The flipped classroom: for active, effective and increased learning- especially for low achievers. International Journal of Educational Technology in Higher Education.
Papic, A. (2011). Factors influencing the innovative use of information and communication technology in education by high school teachers. Information Technology Interfaces (ITI), Proceedings of the ITI 2011 33rd International Conference on Technology in Education (pp. 313, 318). Osijek, Croatia: Department of Informational Science.
Saunders, J. M. (2014). The Flipped Classroom: It’s Effect on Student Academic Achievement and Thinking Skills in High School Mathematics, Unpublished Ph.D. dissertation, Liberty University.
Shafique, M & Irwin-Robinson, H. (2015). A Study on the Effectiveness of Flipped Teaching in College Math Classroom. International Journal of Education and Information Technology. Vol. 1, No. 2, pp. 29-33
Strohmyer, D. (2016). Student Perception of Flipped Learning in a High School Math Classroom, Ph.D. Thesis, Walden University.
Waserman, N. H., Quint, C., Norris, S. A., Carr, T. (2017). Exploring Flipped Classroom Instruction in Calculus III. International Journal of Science and Mathematics Education. Vol. 15:545–568.
Zhang, H. W., Du, X. M., Yuan, X. F., & Zhang, L. M. (2016). The Effectiveness of the Flipped Classroom Mode on the English Pronunciation Course. Creative Education, 7, 1340-1346.
http://dx.doi.org/10.4236/ce.2016.79139