اسفندیاری مقدم، علیرضا و حسنلو، سکینه (1389). دیدگاه اعضای انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران نسبت به اصول اخلاق حرفهای کتابداری. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، (1و2)، 48.
ایمانیپور، معصومه (1391). اصول اخلاق حرفهای در آموزش. اخلاق و تاریخ پزشکی، 5 (6)، 27-41.
بادله، علیرضا و ساکی، رضا (1397). دیدگاههای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان درباره اخلاق آموزشی در محیطهای علمی. مجله اخلاق زیستی، 8 (27)، 7-18.
حاجخزینه، مجتبی (1395). ارزیابی اخلاق حرفهای و مؤلفههای آن در میان مدارس ابتدایی پسرانه دولتی در شهر تهران. اخلاق، 6 (22)، 131-163.
حسنپور، اکبر، نظری، کامران و اکبری، پیمان (1397). طراحیمدلعواملمؤثربراخلاقحرفهایتدریس. جامعهشناسی آموزش و پرورش، 6، 87-101.
خاکپور، عباس و درویشی، حسین (1395). نقش اخلاق حرفهای معلمان در تقویت انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. تدریس پژوهی، 4 (3)، 47-62.
سبحانینژاد، مهدی، نجفی، حسن، جعفری هرندی، رضا و فرمیهنی فراهانی، محسن (1393). مؤلفههای اخلاق حرفهای تدریس از دیدگاه دانشجویان: دانشگاه علوم پزشکی قم. راهبرد آموزش در علوم پزشکی، 7 (6)، 399-403.
عزیزی، نعمت اله (1389). اخلاق حرفهای در آموزش عالی تاملی بر راهبردهای بهبود استانداردهای اخلاقی در آموزشهای دانشگاهی. راهبرد فرهنگ، 8 و 9 : 173-201.
فرامرزقراملکی، احد (1388). درآمدی بر اخلاق حرفهای. تهران: انتشارات سرآمد .
قائمی، مهناز و شریعتمداری، مهدی (1396). رابطه اخلاق حرفهای با اعتماد آفرینی در میان اعضای هیئت علمی. اخلاق در علوم و فناوری، 12 (4)، 1-10.
قنبرپور، امیر، عباسیان، حسین، آراسته، حمیدرضا و نوابراهیم، عبدالرحیم (1398). طراحی الگوی اخلاق حرفهای معلمان: یک مطالعه آمیخته. نوآوریهای آموزشی، 18 (69)، 33-60
محمدداودی، امیرحسین و بهادری، سعید (1396). تعیین عوامل مؤثر بر اثربخشی اخلاق حرفهای از دیدگاه معلمان استان قم. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8 (3)، 165-186.
مطلبیفرد، علیرضا، نوه ابراهیم، عبدالرحیم و محسنزاده، ابراهیم (1390). بررسی و شناسایی نشانگرهای حرفهای و اخلاقی در آموزش و تدریس. اخلاق در علوم و فناوری، 6 (4)، 1-9.
مقیمی خراسانی، علیه (1394). رابطه اخلاق کار و خلاقیت کارکنان. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 10 (3)، 85-92.
میرطاهری، لیلا، جمالی، اختر و آراسته، حمیدرضا (1394). بررسی حیطهها و مؤلفههای اصلی توسعه و بالندگی اخلاق حرفهای اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مقایسه آن با وضع مطلوب. فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی، 2 (4)، 101-126.
میرکمالی، محمد و حاجخزینه، مجتبی (1397). ارائۀالگویاخلاقحرفهایبرایمعلمانمدارسابتدایی: مطالعۀ موردیمعلمانمدارسابتداییپسرانۀدولتیدرشهرتهران. فصلنامه مطالعات آموزشی و آموزشگاهی، 5 (14)، 9-30.
نصیری ولیک نبی، فخرالسادات و نویدی، پرویز (1395). رابطه بین اخلاق حرفهای و چابکی سازمان: نقش میانجی توانمندسازی شناختی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، 12 (2)، 61-69.
نعمتی، محمدعلی و محسنی، هدی سادات (1389). اخلاق در آموزش عالی :مولفهها ، الزامات و راهبردها . فصلنامه راهبرد، 63،9-46.
Akcamete, G., Kayhan, N. & Yildirim, A. E. S. (2017). Scale of professional ethics for individuals working in the field of special education: validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Science. 12 (4), 202-217.
Al-Hothali, H. M. (2018). Ethics of the Teaching Profession among Secondary School Teachers from School Leaders Perspective in Riyadh. International Education Studies. 11 (9), 47-63.
Ashraf, H., Kafi, Z. & Saeedan, A. (2018). A Correlational Study: Code of Ethics in testing and EFL Instructors' Professional Behavior. International Journal of Instruction, 11 (1), 283-294.
Boland, A., Cherry, M., Dickson, R. (2014). Doing a systematic review: a student’s guide. London: Sage.
Boon, H. (2011). Raising the Bar: Ethics Education for Quality Teachers. Australian Journal of Teacher Education, 36 (7), 104-121.
Boon, H., Maxwell, B. (2016). Ethics Education in Australian Preservice Teacher Programs: A Hidden Imperative?. Australian Journal of Teacher Education, 41 (5), 1-20.
Bullough, R. V. (2011). Ethical and moral matters in teaching and teacher education. Teaching and Teacher Education, 27 (1), 21-28.
Chapman, A., Forster, D., & Buchanan, R. (2013). "The Moral Imagination in Pre-service Teachers’ Ethical Reasoning". Australian Journal of Teacher Education, 38 (5), 131-143.
Dağ, N., & Arslantaş, H, A. (2015). Reasons Preventing Teachers from Acting within the Framework of Ethical Principles. International Journal of Instruction, 8 (2), 33- 44.
Davenport, M., Thompson, J. R., & Templeton, N. R. (2015). The Teaching of the Code of Ethics and Standard Practices for Texas Educator Preparation Programs. NCPEA International Journal of Educational Leadership Preparation, 10 (2), 82-95.
Fisher, Y. (2013). Exploration of values: Israeli teachers’ professional Ethics. Soc Psychol Educ, 16, 297–315.
Forster, D. J. (2012). Codes of Ethics in Australian Education: Towards a National Perspective. Australian Journal of Teacher Education, 37 (9), 1-17.
Freeman, N. K. (2000). Professional Ethics: A Cornerstone of Teachers’ Preservice Curriculum. Action in Teacher Education, 22 (3), 12-18.
Gottfried, K. M., & Aprix, A. D. (2006). Ethics for Academics. The International Journal Social Work Education, 25 (3), 225-244.
Kocabas, I., Karakose, T. (2009). Ethics in school administration. African Journal of Business Management, 3 (4), 126-130.
Macdonald, D. B., Patman, R. G., Mason-Parker, B. (2007). The Ethic of foreign policy. Burlington: Ashgate Publishing, P. 26.
Maxwell, B., & Schwimmer, M. (2016). Seeking the elusive ethical base of teacher professionalism in Canadian codes of ethics. Teaching and Teacher Education, 59, 468-480
Moffet, J. (2015). Twelve tips for “flipping” the classroom. Medical Teacher, 37 (4), 331-336.
Morris, L., Wood, G. (2013). A model of organizational ethics education. Journal of European Business Review, 23 (3), 274-286.
Ngang, T. K,. Chan, T. (2015.) The Importance of Ethics, Moral and Professional Skills of NoviceTeachers. 6th World conference on Psychology Counseling and Guidance, 14 – 16
Okoli, C., & Schabram, K. (2010).
A guide to conducting a systematic literature review of information systems research. Retrieved October 2, 2014, from
http://sprouts.aisnet.org/10-26.
Pantic, N. & Wubbels, T. (2012). Teachers Moral Values and their Interpersonal Relationships with Students and Cultural Competence. Teaching and Teacher Education, 28, 451-460.
Pinar, I. (2002). Research for academician value ethics: Saint Louis University. Journal of Business Ethics, 43 (13), 23-32.
Prashar, A. (2015). Assessing the flipped classroom in operations management: A pilot study. Journal of Education for Business, 90 (3), 126-38.
Rissanen, I., Kuusisto, E., Hanhimäki, E., & Tirri, K. (2018). The implications of teachers’ implicit theories for moral education: A case study from Finland. Journal of Moral Education; 47 (1), 63-77.
Robert, V., Bullough, J. R. (2011). Ethical and moral matters in teaching and teacher educationq. Teaching and Teacher Education, 27, 21-28.
Sanger, M. N. (2008). What we need to prepare teachers for the moral nature of their work. Journal of Curriculum Studies, 40, 169–185.
Scott, W. (2012). Theory of financial accounting. (Translated by Ali Parsaeean). Tehran: Terme.
Seghedin, E. (2012). Communication – the main component of teaching competence. International Conference on Education and Educational Psychology, 350-358.
Shapira - Lishchinsky, o. (2019). The implicit meaning of TIMSS: Exploring ethics in teachers’ practice. Teaching and Teacher Education, 79 (1), 188 -197.
Shapira, O. (2013). Team-based Simulations: Learning Ethical Conduct in Teacher Trainee Programs. Teaching and Teacher Education, 33, 1-12.
Shapira-Lishchinsky, O. (2020). A Multinational Study of Teachers’ Codes of Ethics: Attitudes of Educational Leaders. NASSP Bulletin, 140 (1), 5-19.
Soleimani, N., & Lovat, T. (2019). The cultural and religious underpinnings of moral teaching according to English language teachers’ perceptions: a case study from Iran. Journal of Beliefs & Values, 40 (4), 477-489.
ÜNLÜ, M. (2018). An evaluation of occupational ethical values of geography teacher candidates in Turkey. Educational Research and Reviews, 13 (2), 68-73.
Wines, W. A. (2008). Seven pillars of business ethics: towards a comprehensive framework. Journal of Business Ethics, 79 (4), 483-499.
Yıldız, M. L., Eti, I. & Ercan Gegez, A. (2013). Perceived Academic Code of Ethics:A Research on Turkish Academics. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 99 , 282 – 293.
Zhaolin, j. (2017). Teacher Conduct: A Survey on Professional Ethics among Chinese Kindergarten Teachers. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 16 (9), 98-113.