امامقلی، لقمان (1390). بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر رفتارهای زیست محیطی (مطالعه موردی: استان کردستان). پایان نامه کارشناسی ارشد پژوهش علوم اجتماعی، چاپ نشده، دانشگاه مازندران.
بشیریاسکویی، فریبا، شبیری، محمد، انصاریراد، پرویز و کاظمیپور، شهلا (1394). نقش آموزشهای ضمن خدمت در ارتقای دانش، نگرش و مهارتهای زیست محیطی معلمان ابتدایی شهر تهران. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، سال دهم، شماره 83، پاییز، صص135-158.
ترابی زیارتگاهی، علی (1395). بررسی محتوای کتابهای علوم تجربی ابتدایی از لحاظ توجه به مؤلفههای محیط زیست، دومین همایش ملی پدافند غیر عامل در بخشهای کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست با رویکرد توسعه پایدار.
جوانمرد، فاطمهالسادات و عسکریفرد جهرمی، فاطمه و دوستبین، فیروزه (1394). تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی و علوم تجربی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیست محیط. دومین کنفرانس بینالمللی محیط زیست و منابع طبیعی.
چاتیبخش، نازنین (1383)، تکنولوژی پاک، ماهنامه علمی محیط زیست، شماره 1، 99.
حجازی، رضوان، طاهری، ماندانا و اسلامی، کیمیا (1393). شاخصسازی هزینههای محیط زیست در زمینه آلودگی خاک. فصلنامه حسابداری سلامت، سال سوم، شماره اول، شماره پیاپی 7
خوشنویس، مریم، پژویان، جمشید (1391) بررسی تأثیر آلودگی محیط زیست بر شاخص توسعه اسانی در کشورهای توسعهیافته. فصلنامه علوم اقتصادی، سال ششم، شماره بیستم، پاییز
رشیدی، علیرضا و شریفی، کسری و گلمحمدیان، محسن و نقشینه، طیبه (1395). میزان توجه به آموزش زیستمحیطی در کتاب درسی دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان این مقطع. مرکز همایشهای بین المللی رازی، بهمن، ش 7.
زاهدی، محمد (1388)، آموزش محیط زیست و رویکردهای آموزشی جدید، پایان نامه کارشناسی ارشد
سراج خرمی, ناصر و سعید آب سالان زاده (۱۳۹۴)، تحلیل محتوای کتب درسی علوم تجربی و تعلیمات اجتماعی در کلیه پایههای تحصیلی دوره ابتدایی با توجه به مسائل و مباحث محیط زیست جهانی، دومین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران، تهران، انجمن علمی توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین،
شورای عالی آموزش و پرورش (1391). برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). مبانی نظری تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی، تهران: شورای عالی آموزش و پرورش.
صالحی عمران، ابراهیم و پرهیزکار، لیلا و حاتمیفر، لیلا (1395). بررسی جایگاه مؤلفههای اصلی آموزش محیط زیست در کتابهای درسی دوره ششم ابتدایی، فصلنامه آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، زمستان، سال پنجم، شماره 2، 99-89.
صالحی، زهرا؛ قائمی اصل، صادق (1391) .بررسی رابطه آموزش زیست محیطی و رفتارهای حفاظت از محیط زیست. آموزش محیط زیست و توسعه پایدار (3)، 1، صص67-79.
صولتی اصل، پ (1384)، تحلیل و بررسی میزان انعکاس مفاهیم محیط زیست در کتابهای علوم تجربی دوره راهنمایی از دیدگاه دبیران شهر تهران، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی (چاپ نشده)، دانشگاه تبریز.
فاضلی و مهدویایکدلو (1397). بررسی وضعیت محتوای زیست محیطی موجود در کتابهای درسی علوم تجربی دورۀ آموزش عمومی. علوم و تکنولوژی محیط زیست، دوره بیست و یکم، ش یک، فروردین، صص 227-243
فردوسی، سیما، مرتضوی، شهرناز و رضوانی، نعیمه (1386)، رابطه بین دانش زیست محیطی و رفتارهای حفاظت از محیط، پژوهشنامه علوم انسانی، شماره 53، بهار 1386، 266-253.
قضاوی، منصوره و لیاقتدار، محمد جواد و عابدی، احمد و اسماعیلی، مریم (1389)، تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیست محیطی، اندیشههای نوین تربیتی، دانشگاه الزهرا، دوره 6، شماره4، صفحه 123.
کرامتی، انسی، احمدآبادی، زهرا (1397). تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی در دوره اول متوسطه از لحاظ توجه به آموزشهای زیست محیطی. پژوهشهای برنامه درسی، دوره هشتم، شماره اول، پیاپی 15، بهار و تابستان، صص200-226
مجلس شورای ملی (1351). قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، مصوب 1353 (اصلاحیه مجلش شورای اسلامی سال 1371).
محمدپور، هادی، بهرامی، محمدحسین و حسینی، عاطفه (1395)، تحلیل محتوای کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی از منظر توجه به محیط زیست و حفاظت از آن، دومین کنگره بینالمللی توانمند سازی جامعه در حوزه جامعه شناسی علوم تربیتی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، مرکز توانمند سازی مهارتهای فرهنگی و اجتماعی جامعه.
محمدی ده چشمه، مصطفی (1391). ناپایداری زیست بوم شهری؛ چالشی جهانی در قرن بیست و یکم، اولین اجلاس ملی راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، وزارت کشور، تهران.
Awasthl,M.Agarvial,R (2013), An analysis of various aspects of environmental concern present in nicer science textbook of class VIII, An international journal of education, vol.3,No.2,July2013-pp: 49 -57
Ayodeji, I. (2010). Exploring secondary school students understanding and practices of waste management in Ogun State Nigeria. International Journal of Environmental a Science Education, 5 (2), 201- 215.
Bier Hoff H. W. 2001. Responsibility and Altuism: The Role of Volunteeris.In A.E. Auhagn & H. W. Bier Hoff (Eds) Responsibility-the Many Faces of a Phenoemenon.
Bier Hoff, H.W, (2001). Responsibility and Altruism, The Role of Volunteerism. In A.E.Auhagn & H.W.Bier Hoff, (Eds.) Responsibility-the Many Faces of a Phenomenon, (PP. 149-166). London, Rout ledge.
Bier Hoff, H.W, (2002). Just world, social responsibility and helping behavior. In M. Ross a D.T. Miller, (Eds) The justice Motive in Everyday Life, (PP.189- 203).New York, Comb ridge University Press.
Carleton-Hug, A. & Hug.J.W. (2010).challenges and opportunities for evaluating environmental education programs. evaluation and program planning, 33,159-164
Dabiri , M., 2013. Environment Pollution (Air, Water, Sound), Tehran,Etehad Publishers.
Frisch, J. , Kaiser, F. G. a Wilson, M. (2004). Environmental Knowledge and Conservation behavior: Exploring Prevalence and Structure in a Representative Sample, Personality and Individual Differences, 37, 1-27.
Ghasemi , N., 2005. Criminal Justice,Tehran: Jamal Al-hage Publishers.
Hinde, R. A, (2001).Responsibility, A Biological Perspective. In A.E.Auhagen & H. W.Bierhoff (Eds), Responsibility the Many faces of a Social Phenomenon, (PP .23 -33).London, Rutledge.
Hunecke, M, Blobaum, A, Matthias, E & Huger, R (2001). Responsibility and Environment – Economical Norm Orientation and External Factors in the Domain of Travel Mode Choice Behavior , Environment and Behavior, 33, 830 – 862.
Hungerford, H. , a Volk, T. (1990). Changing Learner Behavior Through Environmental Education, Journal Environment Education,2, 42- 47.
Kaisers , F. G. , Wolfing, S, , A Fuhrer, U. (1999). Environmental Attitude and Ecological Behavior Journal of Environmental Psychology. 19, 1-19.
Miller, G.T, (1997).Environmental Resource Management, Wad worth Pub. C.p. 592.
Uyar, y. Ensar, F. (2016) Does Mother Tongue Education Support Development of Environmental Literacy in Turkey? An Analysis of Turkish Course Books. International Journal of Environmental & Science Education. 11 (1), 1-8