ابوالمعالی، خدیجه (1391). پژوهشکیفی از نظریه تا عمل. تهران: نشر علم.
احقر، قدسی. (1392). ارزشیابی کتاب فارسی و کتاب کار پایه دوم و ششم ابتدایی، گزارش پژوهش. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاهمطالعاتآموزشوپرورش.
بازرگان، عباس. (1380). ارزشیابی آموزشی. تهران: سازمان مطالعه و تدوینکتب علومانسانی دانشگاهها (سمت).
دستجردی کاظمی، مهدی و نجفی پازوکی، معصومه . (1393). ارزشیابی از بستهآموزشی فارسی سالسوم ابتدایی. گزارش پژوهش. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزیآموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
راهنمای تدوین فارسی اول دبستان (کتاب معلم). (1391). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی: ادارهکلچاپوتوزیع کتابهایدرسی.
راهنمای تدریس فارسی دوم دبستان (کتاب معلم). (1391). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، ادارهکلچاپوتوزیع کتابهایدرسی.
راهنمای تدریس فارسی سوم دبستان (کتاب معلم). (1392). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، ادارهکلچاپوتوزیع کتابهایدرسی.
سلسبیلی، نادر (1394). بررسی و تحلیل برنامه درسی ملی تدوینشده جمهوری اسلامی ایران بر اساس دانشنظری حوزه برنامه درسی، تجارب نظامهایآموزشی و زیرنظام برنامه درسی در اسناد مربوط به تحول بنیادین آموزشو پرورش. گزارش پژوهش. تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش. آبانماه 1394.
سلسبیلی، نادر (1391). ارزیابی موقعیتهای یادگیری خلاق در برنامه درسی فارسی دوره ابتدایی (برنامه طراحی شده، تدوین شده و اجرا شده). فصلنامه تعلیم و تربیت (علمی-پژوهشی). (2) 28، تابستان 1391، 36- 9.
سلسبیلی، نادر (1389). ارزیابی برنامه درسی طراحیشده، تدوینشده و اجرا شدهی فارسی دوره ابتدایی بر اساس معیار توجه به کل نگری در آموزش تواناییهای زبانی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی ( علمی-پژوهشی ). (1) 9، شماره مسلسل 33، 46-7.
سلسبیلی نادر. (1388). ارزیابی برنامهجدید آموزش زبانفارسی دوره ابتدایی (بخوانیم و بنویسیم) براساس کاربرد معیارهای الف- پرورش خلاقیت ب- توجه به کل نگری در آموزش تواناییهای زبانی. گزارش نهایی پژوهش . تهران: پژوهشکده تعلیم و تربیت، پژوهشگاه مطالعاتآموزشوپرورش.
قمری، حیدر. (1391). ارزشیابی کتاب درسی فارسیاول دبستان. گزارش پژوهش. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
فارسی اول دبستان (بخوانیم). (1395). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمانپژوهش و برنامه ریزی آموزشی. اداره کل نظارت برنشر و توزیع مواد آموزشی.
فارسی دوم دبستان (مهارتهایخوانداری). (1395). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی.
فارسی سوم دبستان (خوانداری). (1395). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی.
فارسی اول دبستان (مهارتهای نوشتن). (1395). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. اداره کل نظارت برنشر و توزیع موادآموزشی.
فارسی دوم دبستان (مهارتهای نوشتاری). (1395). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. اداره کل نظارت برنشر و توزیع مواد آموزشی.
فارسی سوم دبستان (نوشتاری). (1395). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی. اداره کل نظارت برنشر و توزیع موادآموزشی.
قمری، حیدر. (1391). ارزشیابی کتاب درسی فارسی اول دبستان. گزارش پژوهش. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
کرسول، جاندبلیو. و پلانو کلارک، ویکیال. (1390). روشهایپژوهشترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش و جاویدسرایی. تهران: نشر آییژ.
Block, C.C. (1997). Teaching the Language Arts. Second ed. Boston: Allyn and Bacon, Simon & Schuster Company.
California Department of Education. (2007). Reading/Language Arts Framework for California Public Schools Kindergarten through Grade Twelve. Developed by Curriculum Development and Supplemental Materials Commission.
Fisher, R. (1995). Teaching Children to Think. London, UK: Stanley Thornes Ltd.
Gens, P. & Provance, J. & Van Duyne, K. & Zimmerman, K. (1998). The Effects of Integrating a Multiple Intelligence Based Language Arts Curriculum On Reading Comprehension of First and Second Grade Students. Chicago, Il: M. A. Action Research Project, Saint Xavier University.
Goodman, Y. M. (2011). Sixty Years of Language Arts Education: Looking Back in Order to Look Forward English Journal, 101 (1), 17-25.
Goodwin, P. (Ed). (2004). Literacy through Creativity. New York: David Fulton Publishers.
Ina V.S. Mullis, Michael O. Martin, Chad A. Minnich, Kathleen T. Drucker, and Moira A. Ragan (Editors). (2012).PIRLS 2011 Encyclopedia. International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Boston College: USA.
King, M.L. (1991). Language Arts. In Lewy Arieh (Ed). The International Encyclopedia of Curriculum. Oxford: Pergemon Press.
Lemlech, J. K. (2010). Curriculum and Instructional Methods for the Elementary and Middle School. 7th. Ed. Boston, Ma: Pearson Education Inc.
Lambirth, A. (Ed.). (2005). Planning Creative Literacy Lessons. London: David Fulton Publishers.
Mc Neil, J. (1996). Curriculum, A comprehensive Introduction. 5th Ed. New York: Harper Collins College Publishers.
Morrow, L.M. (1997). Literacy Development in the Early Years, Helping Children Read and Write. Third ed. Boston, MA: Allyn and Bacon.
Stotsky, S. (2013). An English Language Arts Curriculum Framework for American Public Schools: A Model. Retrieved from: http://www.doe.mass.edu/frameworks/ela/0610draft.pdf
Walley, Carl W. & Walley, Kate. (1995). Integrating Literature in Content Areas. Westminster, CA: Teacher Created Materials, Inc.