ارجمند رشیدآباد، زهرا و همکاران (1396). فارسی دوم دبستان (چاپ ششم). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی
اکبری شلدره، فریدون و همکاران (1397). فارسی اول دبستان (چاپ هشتم). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی
اکبری شلدره، فریدون. نجفی پازوکی، معصومه. قاسم پور، حسین. محمدی، راحله (1397). فارسی سوم دبستان (چاپ ششم). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی
اکبری شلدره، فریدون. نجفی پازوکی (1397). فارسی پنجم دبستان (چاپ پنجم). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی
اکبری شلدره، فریدون. قاسم پور، حسین. جبلی اده، پریچهر. نجاران، فرح (1397). فارسی چهارم دبستان (چاپ چهارم). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی
اکبری شلدره، فریدون و همکاران (1392). کتاب معلم فارسی سوم دبستان. تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی
استرنبرگ، رابرت (1395). روان شناسی شناختی (چاپ نهم). ترجمه: کمال خرازی، الهه حجازی. تهران: انتشارات سمت
جلیلی، سیداکبر (1395). تعین سطح متون خوانداری منابع آموزشی زبان فارسی از طریق شاخصها و فرمولهای خوانائیسنجی. تهران: نشر نویسه پارسی. مجموعه مقالات برگزیده همایش ملی واکاوی منابع آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان. 122-97
چستین، کنت (2000). گسترش مهارت های آموزش زبان. نور محمدی. محمود (مترجم). تهران: رهنما
دیانی، محمد حسین (1366). سه فرمول برای تشخیص سطح خوانایی نوشته های ویژه نوسوادان. نشریه روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران. 39. 59-80
دیانی، محمدحسین (1379). سنجش خوانایی نوشتههای فارسی، خوانانویسی برای کودکان. مشهد: کتابخانه رایانهای
زلفی, طیبه. علی کوهی نژاد (1395).
بررسی سطح خوانایی کتابهای فارسی «بخوانیم» سوم و چهارم (چاپ قدیم و جدید) بر اساس شاخص خوانایی گانینگ و مقایسه آن بر اساس سازه انگیزه پیشرفت، سومین کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، تربت حیدریه، دانشگاه تربت حیدریه،
https://www.civilica.com/Paper-ICPE03-ICPE03_615.html
زندی، بهمن (1384). روش تدریس زبان فارسی در دوره دبستان. تهران: سمت
زندیه، مریم. امینی گیلوران، روح ا...، فضل الهی، سیف ا... . حیدری، فاطمه (1394). ارزیابی و سنجش خوانائی کتاب علوم اجتماعی پایه ششم ابتدایی بر اساس فرمول های فلش و لافلین. کنفرانس سالانه رویکردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی
شیخ زاده، مصطفی (1387). تحلیل محتوی سطح خوانایی کتابهای بخوانیم چهارم و پنجم ابتدایی بر اساس شاخص خوانایی گانیگ. مجله مطالعات برنامه درسی. 87 (9). 98-84
صدیقی فر، زهره. سجادی، شهره السادات، علوی، سیدبهنام (1396). خوانایی سنجی کتاب فارسی پایه هفتم سال تحصیلی 95-96 به سه شیوه فوگ، فرای و فلش. فصلنامه نوآوری های آموزشی. شماره 62 سال شانزدهم ص 105-124
عابدی، یوسف (1393). خواندنی های ناخوانا. کتاب ماه کلیات: اطلاعات، ارتباطات و دانش شناسی، 4، 37-33
عبدالملکی، ناصر (1395). تحلیل محتوای سطح خوانایی کتاب فارسی «بخوانیم» ششم ابتدایی براساس خوانائی گانینگ فوگ. مجموعه مقالات همایش ملی آموزش ابتدایی. 2156-2148
عباسی، حسین. کاظم زاده رحمانی، عارفه. نظرپور، مریم (1393). بررسی و تحلیل محتوای کتاب بخوانیم ششم ابتدایی بر اساس سنجش خوانایی. کنفرانس بین المللی علوم رفتاری و مطالعات اجتماعی:
https://www.civilica.com/Paper-IBSCONF01-IBSCONF01_088.html
غلامی احمدی، معصومه. نوکاریزی، محسن. صنعت جو، اعظم (1395). تعین سطح خوانایی مقاله های دانشنامه رشد با هدف شناسائی مخاطب با استفاده از شاخص های گانینگ/دیانی، فلش/دیانی و فرای/دیانی. پژوهش نامه کتابداری و اطلاع رسانی 6 (1). 358-341
فضل الهی، سیف الله. ملکی توانا، منصوره (1390). ارزیابی و سنجش خوانائی کتاب علوم پایه سوم ابتدایی بر اساس پنج فرمول فرایه گانینگ، فلش، لافلین و کلوز. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران. 6 (22). 162-141
قاسم پور مقدم، حسین و همکاران (1396). فارسی ششم دبستان (چاپ دوم). تهران: وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی. دفتر برنامه ریزی و تالیف کتاب های درسی
قادری مقدم، محمدابراهیم. سبحانی نژاد، مهدی (1395). اعتبار سنجی روشهای سنجش سطح خوانائی کتابهای درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی. 13 (2). سال سیزدهم. 55-22
کریمی، عبدالعظیم و همکاران (1391). نتایج تیمز و پرلز 2011 و مقایسه آن با عملکرد دانش آموزان ایرانی در دوره های قبل. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش. تهران: انتشارات مدرسه
محمدی اثر گله، مصطفی. اسماعیلی، مریم. رحیمی، محمدامین، محمدی، مهناز (1395). تحلیل محتوی سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص های گانینگ و کلوز. اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی. قم
Chen. J. (2012). A survey of new readability formulas. Us-china foreign language. 10 (12). 1779-1783
Dubay, W.H. (2004). The principles of Readability. Impact Information, Costa Mesa, California. Retrieved from: http:// www.impactinformation.com/impactinfo/readability 02. Pdf.
-Owen, J. L. Dudley, J. E. (2007). A content analysis of the treatment ofinformative and reinforcing feedback in contemporary communication theory text book. American communication journal. Number 9
Macdonald-Ross, M. (1978). Language in text. Review of Research in Education, 6: 229-275
Marnell. G. (2008). Measuring readability: Part 1: The spirit is willing but the flesh is weak. Southern communicator.14. 12-18
Mullis, Ina V.S & elt (2017). PIRLS 2016 International Results in Reading. Timms and Pirlz international center
Tunmer, William E (2017). The cognitive foundations of learning to read: A conceptual framework for teaching beginning reading. Institute of education Messy University