ابراهیمیچابکی، محمدصادق ( 1392). املا و نظام نوشتاری زبان فارسی. مجله تعلیم و تربیت استثنایی، 13(115)، 29-34.
ادیب سرشکی، نرگس (1380). کودکان استثنایی. تهران: انتشارات دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی.
افروز، غلامعلی (1387). اختلالات یادگیری. تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور
آقا بابایی، سارا؛ ملکپور، مختار؛ عابدی، احمد (1390). مقایسه کنشهای اجرایی در کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری املا: عملکرد در آزمون عصب- روانشناختی نپسی. روان شناسی بالینی، 3(4)، 35-40.
آلیانی، فاطمه (1394). آسیب شناسی درس انشاء در نظام آموزش ابتدایی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران،
پیرزاده، اکبر؛ مهدوی، عبدااله؛ محمدی، محمد علی (1384). ارتباط کاهش شنوایی با افت تحصیلی در دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر اردبیل. مجله دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. ۵ (۳)، ۲۲۵-۲۲۸
جلیلآبکنار، سیده سمیه و عاشوری، محمد (1392). نکتههای کاربردی برای آموزش دانشآموزان با اختلال یادگیری (اختلال در خواندن، نوشتن و دیکته) . تعلیم و تربیت استثنایی. ۳ (۱۱۶)،۳۱-۴۰.
خصالی، آزاده؛ صالحی، کیوان؛ و بهرامی، مسعود (1395). تحلیل ادراک و تجربه زیسته معلمان ابتدایی از دلایل ناکارآمدی برنامه ارزشیابی توصیفی ـ کیفی: مطالعه به روش پدیدارشناسی. مطالعات اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی، 5 (12)، 121-152.
دشتی، فاطمه؛ مصرآبادی، جواد؛ زوار، تقی (1396). نیمرخ های دانش آموزان تک زبانه و دوزبانه براساس مشکلات خواندن و نوشتن. اندیشه های نوین تربیتی، 13(3)، 187-210.
سیادتیان، سیدحسین؛ عابدی، احمد؛ صادقیان، علیرضا (1392). اثربخشی بازیدرمانی بر بهبود توجه دیداری در دانشآموزان با ناتوانی یادگیری املا. مجله مطالعات ناتوانی. ۳ (۳)،۶۱-۷۰.
شجاعی، فهیمه (1394). بررسی و توصیف خطاهای املایی دانشآموزان دوم دبستان. فصلنامه تازههای علوم شناختی. 14(2)، 25-11
شهنی ییلاق، منیجه؛ کرمی، جهانگیر؛ شکرکن، حسین؛ مهرابیزادههنرمند، مهناز (1382). بررسی همهگیر شناسی ناتوانی درس املا. مجله روانشناسی کاربردی دانشگاهشهید چمران اهواز. 9(3)، 144-129
صالحی، کیوان؛ بازرگان، عباس؛ صادقی، ناهید و شکوهی یکتا، محسن (1394). بازنمایی ادراکات و تجارب معلمان از آسیبهای احتمالی ناشی از ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی. فصلنامه مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی؛ 5(9)، 99-59
علیزاده، حمید؛ و کریمی، بهروز (1392). اختلالهای یادگیری املا( ارزیابی و برنامه آموزش). تهران انتشارات روان
قمری گیوی، حسین (1388). مقایسه کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه بیشفعالی، ناتوانی در یادگیری و کودکان بهنجار. مجله اصول بهداشت روانی. 11(44), 333-322.
کوزهگر، ظریفه (1386). رویکردهای آموزش برای حل نوشتن (نارسانویسی، قرینهنویسی و وارونهنویسی). مجله تعلیم و تربیت استثنایی. 4(68-69)، 78-89.
محمدپور، احمد (1391). روش تحقیق کیفی، مراحل و رویههای عملی در روش شناسی کیفی. تهران: طیف نگار
مرعشی، علی اکبر (1381). چگونه با دشواریهای خط فارسی کنار بیاییم؟ ماهنامه آموزشی و پژوهشی تکنولوژی آموزشی. 5(17)، 69-57.
ملکیان، فرامرز؛ و آخوندی، آذر (1389). تأثیر چند رسانهای آموزشی در درمان اختلال املاء دانشآموزان ویژه یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 86-87. نوآوریهای مدیریت آموزشی. 6(1)، 160-178.
میاه نهری، فریده (1389). بررسی میزان شیوع مشکلات یادگیری در دانش آموزان پایه های دوم تا پنجم دوره ابتدایی استان گیلان. تعلیم تربیت استثنایی، 102، 12-3.
میر شفیعی، سید داود (1393). روشهای تقویت املا در دوره ی ابتدایی. چاپ اول، انتشارات رشد
ناصرپور، محمد (1395). آسیب شناسی درس املاء در نظام آموزش ابتدایی: مطالعهای به روش پژوهش آمیخته. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی.
نامه فرهنگستان (1378). دستور خط فارسی. متن پیشنهادی فرهنگستان زبان و ادب فارسی. ضمیمه شماره 7نامه فرهنگستان.
نریمانی، محمد؛ رجبی، سوران؛ افروز، غلامعلی؛ صمدی خوشخو، حسن (1390). بررسی کارآمدی مراکز ناتوانیهای یادگیری استان اردبیل در بهبود علایم اختلال یادگیری دانشآموزان. ناتوانیهای یادگیری. 1(1)، 109-128.
نودهئی، خدیجه؛ صرامی، غلامرضا؛ کرامت، هادی (1395). رابطۀ کارکردهای اجرایی و ظرفیت حافظۀ کاری با عملکرد خواندن دانشآموزان: نقش سن، جنس و هوش. فصلنامه روانشناسی شناختی. 4 (3)، 11-22.
هالان، دانیل و کافمن، جیمز(1985). دانش آموزان استثنایی، مقدمهای بر آموزش ویژه. ترجمه مهدی محیالدین و همکاران 1392، تهران: ویرایش.
Azimi, E., & Mousavipour, S. (2014). The Effects of Educational Multimedia in Dictation and Its Role in Improving Dysgraphia in Students with Dictation Difficulty. Contemporary Educational Technology, 5(4), 331-340. [Persian]
Cavioni, V., Grazzani, I., & Ornaghi, V. (2017). Social and Emotional Learning for Children with Learning Disability: Implications for Inclusion. International Journal of Emotional Education, 9 (2),100-109.
Sakiz, H. (2018). Students with Learning Disabilities within the Context of Inclusive Education: Issues of Identification and School Management.
International Journal of Inclusive Education, 22 (3), 285-305.
Bakhshayesh, K.D., Ahmadi, M.S., & Jafari Roshan, M. (2014). Improving Third Grade Primary School Dictation Disorder. International Journal of Fundamental Psychology and Social Sciences (IJFPSS), 4(2), 23-30. [Persian]
Bradley,L., and Bryant, P.E.(1983). Categorizing sounds and learning to read: A Causal Connection. Nature, 301, 419_421
Dietrich, J.A., and Brady, S.A.( 2001). Pyonolgical representations of adult poor readers: Aninvestigation of specificity and stability. Applied Psycholinguistics, 22, 383_418.
Erdogan, O. (2017). The Effect of Cooperative Writing Activities on Writing Anxieties of Prospective Primary School Teachers. International Journal of Research in Education and Science, 3 (2), 560-570.
Gillespie, A., & Graham, S. (2014). A Meta-Analysis of Writing Interventions for Students with Learning Disabilities. Exceptional Children, 80 (4), 454-473.
Harris, K.R., Graham, S., and Deshler, D. (1998). Teaching every child everyday. Cambridge, MA: Brookline.
Joshi, R.M.(2003). Misconceptions about the assessment and diagnosis of reading disability. Reading Psychology, 24, 247_266.
Maria, A., & Cornoldi,C. (2015). Spelling Errors in Text Copying by Children with Dyslexia and ADHD Symptoms. Journal of Learning Disabiliti, 48, 73-83
Okari, F. M. (2016). The Writing Skill in the Contemporary Society: The Kenyan Perspective. Journal of Education and Practice, 7(35), 65-69.
Singh, C. K. S., Singh, A. K. J., Razak, N. Q., & Ravinthar, T. (2017). Grammar Errors Made by ESL Tertiary Students in Writing. English Language Teaching, 10 (5), 16-27. [Persian]