اسمیت، آنتونی دی. (1383). ناسیونالیسم: نظریه، ایدئولوژی، تاریخ، (ترجمه منصور انصاری). تهران: موسسه مطالعات ملی.
امیری، منصوره؛ غفارثمر، رضا؛ کیانی، غلامرضا؛ اکبری، رامین. (1395). مجله علمی پژوهشی جستارهای زبانی، شماره 33، ص: 237-217.
بیرجندی، پرویز و همکاران (1391). انگلیسی اول راهنمایی. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران.
بیرجندی، پرویز و همکاران (1391). انگلیسی دوم راهنمایی. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران.
بیرجندی، پرویز و همکاران (1391). انگلیسی سوم راهنمایی. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران.
توسلی، غلام عباس؛ قاسمی، یارمحمد (1383). متاسبات قومی و رابطه آن با تحول هویت جمعی. مجله جامعه شناسی آن (4)، ص: 53-33.
جدیدی محمد آبادی، اکبر (1394). تحلیل محتوای کتابهای درسی فارسی و علوم اجتماعی پایه ششم ابتدایی از حیث توجه به هویت ملی بر محور استانداردهای مصوب. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی، ش11، ص: 48-41.
حاجیانی، ابراهیم (1379). تحلیل جامعه شناختی هویت ملی در ایران و طرح چند فرضیه. فصلنامه مطالعات ملی، 2 (5)، ص: 43-1.
داوری، حسین؛ خیرآبادی، رضا؛ علوی مقدم، سید بهنام (1397). بازنمایی هویت ملی در کتابهای نو انتشار یافته زبان انگلیسی در نظام آموزش رسمی کشور. فصلنامه مطالعات ملی، ش 75، سال نوزدهم، ش 3، ص:98-85.
رضوانی، روح ا... (1389). تحلیل محتوا، فصلنامه پژوهش، 2 (1)، 137-156.
زاهد، سعید (1384). هویت ملی ایرانیان. راهبرد یاس، ش4.
شیخاوندی، داور (1380). ناسیونالیسم و هویت ایرانی. تهران: مرکز بازشناسی اسلام و ایران.
عبداللهی، محمد (1389). هویت ملی در ایران، فراتحلیل مقالههای فارسی موجود. فصلنامه علوم اجتماعی، (50)، 36-1.
علوی مقدم، سیدبهنام؛ داورپناه، زهرا. (1393). تحلیل محتوای مولفههای هویت ملی در کتب آموزش زبان فرانسه مقاطع راهنمایی، دبیرستان-پیش دانشگاهی. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، ش 52، ص: 132-117.
علوی مقدم، سید بهنام و همکاران (1397). زبان انگلیسی1. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران.
علوی مقدم، سید بهنام و همکاران (1397). زبان انگلیسی2. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران.
علوی مقدم، سید بهنام و همکاران (1397). زبان انگلیسی3. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران.
قربانی،قدرت الله (1383). هویت ملی از دیدگاه استاد مطهری. فصلنامه مطالعات ملی ؛18،سال پنجم، ش2، ص: 86-63.
قیصری، نورالله(1383). هویت ملی: مولفه ها، چگونگی پیدایش و تکوین آن. فصلنامه مطالعات ملی،5 (4)، ص: 109-89.
لطف آبادی، حسین؛ نوروزی، وحیده (1383). بررسی چگونگی نگرش دانش آموزان دبیرستانی و پیش دانشگاهی ایران به جهانی شدن و تاثیر آن بر ارزشها و هویت دینی و ملی آنان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، دوره 3، ش 9،ص: 119-88.
منصوری، علی؛ فریدونی، آزیتا (1388). تبلور هویت ملی در کتب درسی، محتوای کتاب فارسی دورههای ابتدایی، فصلنامه مطالعات ملی، ش 38، ص: 46-27.
میرمحمدی، داوود (1383). گفتارهایی درباره هویت ملی در ایران. تهران: موسسه مطالعات ملی.
Akbari, R. (2008); Transforming lives: Introducing critical pedagogy into ELT classrooms, ELT Journals, VOL.62. No.3. P: 276-283.
BYRAM. Michael (2006). Languages et identités, Conférence intergouvernementable Langues de scolarisation: vers un Cadre pour I’Europe, Strasbourg, octobre.
Lukasz Kmiotek, (2017); Language proficiency and cultural identity as two factors of the acculturation process, Journal of Psychology of language and communication, vol.21.issue1. P: 192-214.
Smith, Anthony D. (1991) National Identity, London: Penguine Books.
Nyasha Grayman-Simpson, (2017); The SAGE Encyclopedia of Abnormal and Clinical Psychology. Chapter title: Cultural identity, SAGE Publications, Inc. P: 934-935.