TY - JOUR ID - 82676 TI - تاثیر آموزش اریگامی بر خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی منطقه 18 شهر تهران JO - مطالعات برنامه درسی JA - JCS LA - fa SN - 1735-4986 AU - رضایی, مریم AU - احمدی, غلامعلی AD - دبیر آموزش و پرورش منطقه دو تهران AD - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران ،لویزان،تهران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 13 IS - 48 SP - 85 EP - 106 KW - اریگامی KW - خلاقیت KW - سیالی KW - انعطاف پذیری KW - اصالت DO - N2 - پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر آموزش اریگامی بر خلاقیت دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی منطقه 18 شهر تهران انجام گرفته است. روش اجرای پژوهش روش نیمه تجربی است. جامعه آماری این پژوهش کل دانش آموزان پسر پایه پنجم ابتدایی منطقه 18 شهر تهران در سال تحصیلی 96-1395 را شامل می شود. بدین منظور 45 نفر دانش آموز پسر پایه پنجم 20 نفر گروه کنترل و 25 نفر گروه تجربی با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ساخت اشکال به شیوه اریگامی طی 16جلسه45 دقیقه ای آموزش داده شد.ابزار اندازه گیری در این پژوهش آزمون خلاقیت تصویری تورنس (فرم B)بوده است که در گروه آزمایش و کنترل به صورت پیش آزمون و پس آزمون به اجرا در آمد و داده های جمع آوری شده با روش تحلیل کوواریانس مورد تحلیل آماری قرار گرفت..یافته های این پژوهش تاثیر آموزش اریگامی را در پرورش مولفه های خلاقیت شامل سیالی،انعطاف پذیری و اصالت تأیید کرده است اما تاثیر آموزش اریگامی برمولفه بسط مورد تایید قرار نگرفت. UR - https://www.jcsicsa.ir/article_82676.html L1 - https://www.jcsicsa.ir/article_82676_f811b7727085cc5d47e1fd217c9cac89.pdf ER -