%0 Journal Article %T شناسایی عوامل مؤثر بر کارآفرینی آموزشی؛ مطالعه موردی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان نجف‌آباد %J مطالعات برنامه درسی %I انجمن مطالعات برنامه درسی ایران %Z 1735-4986 %A چاوشی نجف آبادی, زهره %A داودی, سید محمدرضا %D 2019 %\ 03/16/2019 %V 14 %N 52 %P 91-130 %! شناسایی عوامل مؤثر بر کارآفرینی آموزشی؛ مطالعه موردی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان نجف‌آباد %K کارآفرینی آموزشی %K کارآفرین %K آموزش %K هنرستان کارآفرین %R %X هدف این مقاله، شناسایی عوامل مؤثر بر کارآفرینی آموزشی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شهرستان نجف آباد است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از نوع پیمایشی و از لحاظ روش تحقیق آمیخته اکتشافی است. در بخش کیفی تحقیق با روش تحلیل نظریه داده بنیاد از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته با صاحب‌نظران به شناخت عوامل مؤثر تا رسیدن به اشباع نظری یافته‌ها پرداخته شد. یافته‌های بخش کیفی معناداری عوامل سازمانی، پرسنلی، آموزشی، محتوای آموزشی، هوش، فرهنگی، مدیریتی و تعاملات با محیط بیرون را تأیید کردند. در بخش کمی تحقیق، جامعه آماری شامل هنرآموزان هنرستان‌های شهرستان نجف آباد است. حجم نمونه با جدول مورگان، 165 نفر تعیین و داده‌ها به روش تصادفی ساده جمع‌آوری شد. جهت جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت استفاده و روایی از نوع صوری تأیید و نمونه 30تایی از پرسشنامه توزیع گردید تا ابهامی در سوالات باقی نماند. پایایی با آلفای کرونباخ بالاتر از 7/0 تأیید و داده‌ها با استفاده از نرم افزار smart pls تجزیه و تحلیل شده و برازش مدل تأیید گردید. یافته‌های کمی معناداری کلیه عوامل نتیجه‌گیری شده از بخش کیفی، به جز تأثیر عوامل مربوط به هوش را تأیید کرد.  %U https://www.jcsicsa.ir/article_89606_09e867d2305b338a3dfb9aac8893ed4a.pdf