%0 Journal Article %T ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه تدریس کامیاب ادراک شده (مورد مطالعه؛ دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان) %J مطالعات برنامه درسی %I انجمن مطالعات برنامه درسی ایران %Z 1735-4986 %A سلطانی, اصغر %A شفیع پور مطلق, فرهاد %D 2016 %\ 08/22/2016 %V 11 %N 41 %P 153-174 %! ارائه مدلی جهت ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه تدریس کامیاب ادراک شده (مورد مطالعه؛ دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان) %K تدریس حرفه‌ای %K اخلاق آموزشی %K همکاری گروهی %K یادگیری تسلط یاب %K تدریس کامیاب %R %X هدف این مقاله ارائه مدل توسعه تدریس کامیاب ادراک شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دبیرانمدارس متوسطه شهر اصفهان در سال تحصیلی 94-1393 (3476 نفر) تشکیل داده­اند. روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای چندمرحله‌ای بود که نهایتاً تعداد 380 نفر از دبیران دوره متوسطه شهر اصفهان به‌طور تصادفی برای تحقیق انتخاب  شدند. ابزار پژوهش سه پرسشنامه: 1-پرسشنامه عوامل چهارگانه اثرگذار  (تدریس حرفه‌ای، اخلاق آموزشی، همکاری گروهی و یادگیری تسلط یاب) بر تدریس کامیاب ادراک شده (93/0=α ) 2- پرسشنامه درگیری تحصیلی (87/0=α ) و 3- پرسشنامه توسعه تدریس کامیاب ادراک شده (94/0=α ) است. به‌طورکلی نتایج نشان داد، بهره‌گیری از عوامل چهارگانه (تدریس حرفه‌ای، اخلاق آموزشی، همکاری گروهی و یادگیری تسلط یاب)، بر توسعه تدریس کامیاب ادراک شده به میزان قابل توجهی اثرگذار بوده است. کمترین ضریب تأثیر غیرمستقیم برای مؤلفه  طراحی تدریس  (089/0) و بیشترین ضریب تأثیر غیرمستقیم برای مؤلفه ارزشیابی تدریس  (139/0)، بدست آمد. %U https://www.jcsicsa.ir/article_60641_b20a131421595a6bcadadc3b35d2c57d.pdf