%0 Journal Article %T طراحی و اعتباریابی میدانی الگوی اجرای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی %J مطالعات برنامه درسی %I انجمن مطالعات برنامه درسی ایران %Z 1735-4986 %A بیگی, نفیسه %A رضازاده بهادران, حمیدرضا %A خسروی بابادی, علی اکبر %A پوشنه, کامبیز %D 2021 %\ 10/23/2021 %V 16 %N 62 %P 83-110 %! طراحی و اعتباریابی میدانی الگوی اجرای ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در دوره ابتدایی %K ارزشیابی توصیفی %K آموزش ‌و پرورش %K الگوی اجرای ارزشیابی تحصیلی %R %X هدف مقاله حاضر، ارائه الگوی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی است. برای تدوین این الگو از پژوهش آمیخته اکتشافی استفاده شد. داده‎های مورد نیاز از متخصصان حوزه ارزشیابی با مصاحبه و پرسشنامه گردآوری گردید. در بخش کیفی و کمی با هجده نفر مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته شد و پرسشنامه محقق‌ساخته را سی نفر از متخصصان تکمیل کردند. نظرات پانصد نفر از معلمان جمع‎آوری شد. برای ‌تحلیل اطلاعات بخش کیفی از روش کدگذاری باز و برای تجزیه و تحلیل داده‎های بخش کمی از روش تصمیم‌گیری چندمعیاره با استفاده از مدل الکتروتکنیک AHP در نرم‌افزار expert choice استفاده شد. مشخص شد اجرای ارزشیابی دوره ابتدایی با مؤلفه‌های انسانی، سازمانی و زیرساختی ارتباط دارد. مؤلفه «انسانی» با امتیاز 2، بیشترین اهمیت را در ارتباط با اجرای الگوی ارزشیابی تحصیلی دوره ابتدایی دارد و در بین 13 بُعد، امکانات با امتیاز 0.524 بالاترین وزن را داشت. %U https://www.jcsicsa.ir/article_139519_d4515d4f8862d143c71abd0fa5e5be4c.pdf