%0 Journal Article %T تحلیل تجارب معلمان در مورد عوامل تأثیرگذار در کیفیت مدیریت زمان یاددهی -یادگیری در کلاس های چندپایه %J مطالعات برنامه درسی %I انجمن مطالعات برنامه درسی ایران %Z 1735-4986 %A مرتضوی زاده, سید حشمت الله %A حسنی, محمد %D 2021 %\ 10/23/2021 %V 16 %N 62 %P 143-178 %! تحلیل تجارب معلمان در مورد عوامل تأثیرگذار در کیفیت مدیریت زمان یاددهی -یادگیری در کلاس های چندپایه %K کلاس چندپایه %K تدریس چندپایه و مدیریت زمان یاددهی-یادگیری %R %X هدف مقاله حاضر شناخت عوامل تأثیرگذار در کیفیت مدیریت زمان یاددهی-یادگیری در کلاس‌های چندپایه از دیدگاه معلمان باتجربه است. رویکرد پژوهش، کیفی از نوع پدیدار نگاری است. جامعه پژوهش، معلمان کلاس‌های چندپایه شهرستان یاسوج بودند که از طریق نمونه-گیری هدفمند، تعداد (24) نفر از آنان با رعایت اصل اشباع نظری از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته در پژوهش شرکت کردند. جهت دستیابی به روایی سؤال‌های مصاحبه از نظرات استادان گروه علوم تربیتی استفاده شد. برای اطمینان از اعتبار داده‌های پژوهش، پس از استنتاج متن مصاحبه‌ها، آنها به مصاحبه‌شوندگان ارائه شد تا نظر تأییدی آنها در این زمینه به دست آید. مصاحبه‌ها کدگذاری و مقوله‌بندی ‌شده سپس تحلیل و دسته‌بندی‌ شدند. بر اساس یافته‌های به‌دست‌آمده؛ تجارب معلمان درباره عوامل تأثیرگذار در بهبود کیفیت مدیریت زمان یاددهی-یادگیری در کلاس‌های چندپایه در دو مقوله کلان ایجابی و سلبی تقسیم شدند. مقوله کلان ایجابی شامل: (3 مقوله) اصلی و (9مقوله) فرعی و مقوله کلان سلبی شامل (5 مقوله ) اصلی است. %U https://www.jcsicsa.ir/article_138893_74b951e338e8847bd494d305aa4fb31c.pdf