%0 Journal Article %T بررسی تأثیر آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری بر علاقه به درس هنر و عشق به‌یادگیری %J مطالعات برنامه درسی %I انجمن مطالعات برنامه درسی ایران %Z 1735-4986 %A عابدینی بلترک, میمنت %A رضایی زارچی, ملوکه %D 2021 %\ 05/22/2021 %V 16 %N 60 %P 127-146 %! بررسی تأثیر آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری بر علاقه به درس هنر و عشق به‌یادگیری %K آموزش هنر %K یادگیری %K علاقه به درس %K عشق به یادگیری %R %X تربیت هنری به عنوان یکی از کارکردهای اساسیِ نظام آموزشی است. این در حالی است که امروزه هنر، در برنامه های درسی ایران از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و تربیت هنری جدی گرفته نمی‌شود. لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری بر علاقه به درس هنر و عشق به یادگیری در دانش‌آموزان انجام شد. جامعه پژوهش، دانش‌آموزان پسر مقطع ابتدایی شهر یزد و نمونه شامل 44 نفر در دو گروه 22 نفره از دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری تصادفی جایگزینی انتخاب شدند. از پرسشنامه‌های علاقه به درس و عشق به یادگیری جهت گردآوری داده‌ها استفاده گردید. پایایی پرسشنامه‌ها بر اساس ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب93/0 و 76/0 بدست آمد. نتایج نیز نشان داد که آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری باعث افزایش علاقه به درس هنر در دانش آموزان شده و همچنین تأثیر معناداری در عشق به یادگیری آنان داشته است.  %U https://www.jcsicsa.ir/article_118895_2686cbf279a366b5a7985adda5bbad3a.pdf