@article { author = {V, G and Gh, H and P, M}, title = {A Needs Analysis for Language Learning Program for Pre-school in a Bilingual Environment based on Klein's Model}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {9}, number = {35}, pages = {39-62}, year = {2015}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نیازسنجی برنامه درسی زبان آموزی دانش آموزان پیش دبستانی مناطق دوزبانه، براساس مدل کلاین}, abstract_fa = {هدفِ پژوهش حاضر، نیازسنجی برنامه‌ی درسی زبان­­آموزیدانش­آموزان مناطق دوزبانه، بر­اساس مدل کلاین است. روش پژوهش توصیفی و از نوع پیمایشی و فن نیازسنجی «رویداد مهم» است.جامعه آماریِ پژوهش شامل 33 نفرمربی پیش­­دبستانی و 73 نفر معلّم پایه اوّلِ ابتدایی است. ابزارهای پژوهش پرسش­­نامه محقق ساخته، مشاهده و مصاحبه است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج نشان می­دهد که در عنصر «اهداف» مقوله گوش دادن؛ در «محتوا» فعالیت­­های آموزشی جذاب؛ در «فعالیت­های یادگیری» زبان­ آگاهی تکیه­­گاه آموزش نباشد؛ در «ارزشیابی» فعالیت­محور بودن؛ در«راهبردهای تدریس» قصه­­گویی؛ در «منبع، و ابزار» استفاده از تصاویر، لوح و CD؛ در «زمان»30 دقیقه؛ در «محیط» فضای آموزشی دوسویه و در عنصر «گروه­بندی»10 تا 15 نفر؛ بالاترین اولویت را در بین نیازها به خود اختصاص داده است. و نیز بین نظرات مربیان پیش­دبستانی و معلّمان پایه اوّل ابتدایی در مورد نیازها بر­اساس عناصر کلاین به غیر از عنصر «زمان» تفاوتِ معنی­داری وجود دارد.}, keywords_fa = {نیازسنجی,برنامه‌ی درسی زبان آموزی,عناصر نُه گانه کلاین,پیش دبستانی}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60870.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60870_5097d2a9ab09787f886abd980fc2490a.pdf} }