@article { author = {B, A and F, H and E, S. M. R and A, A}, title = {The Relationship between Teachers' Episte mological Beliefs and their Teaching Orientations}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {10}, number = {36}, pages = {45-70}, year = {2015}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {رابطه باورهای معرفت‌شناختی و جهت‌گیری‌های تدریس معلمان}, abstract_fa = {هدف اصلی این تحقیق شناسایی باورهای معرفت‌شناختی و جهت‌گیری‌های تدریس معلمان دوره متوسطه استان خراسان رضوی (14643=N) که در سال تحصیلی 90-89 مشغول به تدریس بودند و تبیین رابطه بین این باورها و جهت‌گیری‌ها بود. داده‌های پژوهش با استفاده از پرسشنامه باورهای معرفت‌شناختی شومر (1998) و پرسشنامه اصلاح‌شده جهت‌گیری‌های تدریس ساموئلوویچ (1999) از 403 نفر از معلمان جمع‌آوری و تحلیل شد. نتایج نشان داد 53% معلمان دارای باورهای معرفت‌شناختی خام و 55% دارای جهت‌گیری تدریس- محور هستند و بین باورهای معرفت‌شناختی و جهت‌گیری‌های تدریس آن‌ها همبستگی معنی‌دار متوسط منفی وجود دارد.}, keywords_fa = {باورهای معرفت‌شناختی,جهت‌گیری‌های تدریس,تدریس- محور,یادگیری- محور,دوره متوسطه}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60774.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60774_f665f0b4ae62c35ebe20dcdf3b2defb2.pdf} }