@article { author = {BB, M and N, A and S, K}, title = {An Investigation of Intended Scientific Principles from Objectives in Thought and Research (TAR) Course in Sixth Grade}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {10}, number = {37}, pages = {59-80}, year = {2015}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی}, abstract_fa = {هدف پژوهش، بررسی میزان رعایت اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف در درس تفکر و پژوهش پایه ششم بوده است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن از نوع پیمایشی است. اطلاعات به‌صورت کمّی و کیفی (ترکیبی) جمع­آوری شد. جامعه آماری بخش کمّی، مدرسان، مؤلفان، کارشناسان و معلمان در دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری بوده است. برای انتخاب نمونه، چون جامعه آماری مدرسان و مؤلفان محدود بود، بنابراین از طریق سرشماری اقدام و از همه آن‌ها نظرسنجی به عمل آمد (44 نفر). برای بقیه گروه­ها از روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای استفاده و به ترتیب، 18 و 264 نفر انتخاب شد. در بخش کیفی، از 95 کلاس درس مشاهده و با 180 نفر از کارشناسان، مدرسان و معلّمان مصاحبه هدفمند، انجام گرفت. داده­ها از طریق پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده گردآوری شد. برای تعیین روایی، از روایی محتوا و روایی سازه استفاده گردید. پایایی پرسشنامه­ها به روش آلفای کرونباخ، پایایی مشاهده­ها از روش پایایی مشاهده­گر مربوط به ملاک و برای پایایی مصاحبه­ها به روش پیاده‌سازی عینی و دقیق گفتار مصاحبه شوندگان عمل شد. طبق نظر معلّمان و کارشناسان تا حدودی (55/3=، طبق نتایج مشاهده­گران در حد کم (80/2=)، اصول علمی قصد شده مربوط به عنصر اهداف، در درس تفکر و پژوهش بکارگیری شده است.}, keywords_fa = {عناصر برنامه درسی,درس تفکر و پژوهش,اهداف برنامه درسی}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60766.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60766_e4463311b810b2c0f2b8e55b2d7e78be.pdf} }