@article { author = {B, F and Sh, S.M and A, P and K, Sh}, title = {The Role of In-service Training in Promoting Environmental Knowledge of Elementary School Teachers in Tehran}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {10}, number = {38}, pages = {135-158}, year = {2015}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {نقش آموزشهای ضمن خدمت در ارتقای دانش، نگرش و مهارت‌های زیست محیطی معلمان ابتدایی شهر تهران}, abstract_fa = {زندگی در شرایط ناپایدار، پیچیده و مخاطره‌آمیز امروزی، دانش، مهارت و نگرش‌های ویژه‌ای را طلب می‌کند. کودکان و نوجوانان جهت رویارویی با دنیایی چنین متغیر و مبهم با دگرگونی‌های شتابنده نیازمند آموزش‌هایی هستند که بتواند همه ابعاد جسمی، ذهنی، عاطفی وجود آن‌ها را به صورت هماهنگ توسعه دهد و آنان را با وظایف خود جهت مشارکت مؤثر در سطح محلی، ملی و جهانی آشنا سازد. لازم است دیدگاه جدیدی در مورد جهان به وجود آید و طرز زندگی را طوری تغییر کند که با محیط زیست طبیعی مطابقت داشته باشد. یکی از راه‌های ممکن، آموزش محیط زیست است. لذا این پژوهش به بررسی رفتارهای زیست محیطی معلمان دوره ابتدایی در ابعاد دانش، نگرش و مهارت پرداخته و نقش آموزش‌های ضمن خدمت در ارتقای این دانش بررسی می‏شود. روش این پژوهش توصیفی و از نوع کاربردی و ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. پرسشنامه به روی 360 نفر از معلمان دوره ابتدایی اجرا شده است. نتایج پژوهش گویای این است که بیش از 59 درصد از معلمان دوره ابتدایی، در حد متوسط رفتارهای مناسب زیست محیطی دارند. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که دانش معلمان درباره رفتارهای زیست محیطی متوسط است.}, keywords_fa = {آموزش محیط زیست,آموزش‌های ضمن خدمت,سواد زیست محیطی,رفتار زیست محیطی}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60759.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60759_a4d5ea760949c33a9d2993ee225955a9.pdf} }