@article { author = {HosseinPanah, M and Karami, M and Jafari, H and Karshki, h}, title = {The Designed and Implemented Research Competency Curriculum for Second Graders}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {12}, number = {44}, pages = {141-164}, year = {2017}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {ارزیابی میزان هم‌خوانی برنامه‌های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگی‌های پژوهشی}, abstract_fa = {هدف تحقیق، ارزیابی میزان هم‌خوانی برنامه‌های درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده دوره دوم ابتدایی در پرورش شایستگی‌های پژوهشی است.روش تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری در برنامه قصد شده، کتاب‌های درسی و راهنمای معلم دوره دوم ابتدایی (40کتاب) و اسناد بالادستی نظام آموزشی بود که با روش نمونه­گیری هدفمند، کلیه کتاب‌ها و سند برنامه درسی ملّی انتخاب شد. در برنامه اجرا شده 9 معلم و در برنامه کسب شده 96 دانش‌آموز با روش نمونه گیری خوشه‌ای از شهرستان قوچان انتخاب شدند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از شاخصه‌های آمار توصیفی (فراوانی، درصد و میانگین) و آمار استنباطی (آزمون­های t تک متغیره وt نمونه‌های زوج) استفاده شد. نتایج نشان داد که بین برنامه‌های قصد شده با اجرا شده و کسب شده، هم‌خوانی وجود دارد ولی بین برنامه‌های اجرا شده و کسب شده، هم‌خوانی وجود ندارد.}, keywords_fa = {شایستگی‌های پژوهشی,برنامه درسی قصد شده,برنامه درسی اجرا شده,برنامه درسی کسب شده,دوره دوم ابتدایی}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_60617.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_60617_6ed282cca8acb4161ca4eeb9421e66f5.pdf} }