@article { author = {Sereshti, Hamideh and Gooya, Zahra}, title = {Teachers’ Perspective of how High School Mathematics is influenced by University Mathematics}, journal = {Journal of Curriculum Studies}, volume = {15}, number = {57}, pages = {155-190}, year = {2020}, publisher = {Iranian Curriculum Studies Association (icsa)}, issn = {1735-4986}, eissn = {1735-4981}, doi = {}, abstract = {In recent years, a new construct called “School- Related Content Knowledge” has been introduced to the field to make connection between university mathematics and school mathematics. To better understand the relation between university and school mathematics, a study was designed and conducted with 19 upper secondary mathematics teachers, using qualitative methodology. The data collected from four different sources. By systematic reduction of the data, two categories emerged with of a number of sub-categories as “the ways in which, teachers use academic mathematics in their high school teaching” and “the gap between academic vs. high school mathematics” The study concluded that it is important to design specific mathematics courses that are content- based, different from both mathematics and all kinds of pedagogical courses that their main responsibility is to help prospective high school teachers to re- tailoring academic mathematics to better serve the purpose of high school mathematics. }, keywords = {University Mathematics,School mathematics,high school teachers,School- Related Content Knowledge}, title_fa = {دیدگاه معلمان نسبت به تأثیر ریاضی دانشگاهی بر تدریس ریاضی مدرسه ای}, abstract_fa = {در دهه اخیر، یکی از انواع دانش­هایی که برای آماده­سازی معلمان دبیرستان مورد توجه قرار گرفته، «دانش محتواییِ تخصصی­شدة ریاضی مدرسه­ای» است که تمرکز آن، بر چگونگی ایجاد ارتباط بین ریاضیِ دانشگاهی و ریاضی مدرسه­ای است. برای شناسایی این دانش، پژوهشی طراحی شد که هدف اصلی آن، توصیف چگونگیِ استفاده معلمان از ریاضی دانشگاهی در تدریس ریاضی مدرسه­ای بود و در آن، 19 معلم ریاضی دبیرستان که همگی تجربه تدریس حسابان را داشتند، به­طور داوطلب شرکت کردند. رویکرد این پژوهش کیفی بود و داده­های آن، با استفاده از اطلاعات جمعیت­شناختی، مصاحبه­های نیمه­ساختاری، مصاحبه­های مکتوب و مشاهده­های کلاس درس و یادداشت­های میدانی نویسنده اول، جمع­آوری شد. در فرایند کاهش نظام­وار داده­ها و تجزیه و تحلیل نهایی، دو مقوله اصلی شکل گرفت که هرکدام، شامل چندزیرمقوله شدند. مقوله اول «چگونگی استفاده از ریاضی پیشرفته دانشگاهی توسط معلمان در تدریس مدرسه­ای» و مقوله دوم «شکاف بین ریاضی مدرسه­ای و ریاضی دانشگاهی» بود. توصیه این پژوهش این است که دانشجو- معلمان ریاضی، به درس­های محتوایی ویژه­ای نیاز دارند که بین ریاضی مدرسه­ای ریاضی دانشگاهی، ارتباط برقرار کند؛ همان ریاضیاتی که هدف این پژوهش، شناسایی ماهیت و توصیف آن بود.}, keywords_fa = {ریاضی دانشگاهی,ریاضی مدرسه‌ای,دانش محتواییِ تخصصی‌شدة ریاضی مدرسه‌ای,دبیران ریاضی دبیرستان}, url = {https://www.jcsicsa.ir/article_114597.html}, eprint = {https://www.jcsicsa.ir/article_114597_a1081c05f227ca443e896c53be59eafe.pdf} }