افشار کهن، زهرا (1388). مقایسه میزان تفاوت رشد خلاقیت بین کودکان تحت تعلیم معلمان آموزشدیده و ندیده بین کودکان پایه اول ابتدایی استان خراسان در سال تحصیلی 89-88. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
بابلیان، اسماعیل و دیبائی، محمدتقی (1389). ریاضی پنجم دبستان. تهران: ادارهی کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
بابلیان، اسماعیل و همکاران (1389). ریاضی سوم دبستان. تهران: اداره کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
جهانی، جعفر و قاسمی، فرشید (1387). ارزیابی اهداف و محتوای کتابهای علوم تجربی دورهی ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال سوم، شماره 10، پاییز. (ص ص. 39-64).
رستمی، محمد هاشم و همکاران (1389). ریاضی اول دبستان. تهران: ادارهی کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
ریحانی، ابراهیم، بخشعلیزاده، شهرناز و معینی، تریفه (1388). بررسی سیر تکامل دانش مفهومی و دانش رویهای ریاضی و رابطه میان آنها. فصل نوآوریهای آموزشی، سال هشتم، شمارهی 29، بهار(ص ص. 27-51).
شیدفر، عبداللّه و همکاران (1389). ریاضی چهارم دبستان. تهران: ادارهی کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
عابدی، محمدرضا (1383). خلاقیت . تهران: انتشارات جامی. (ص. 78).
ﻛﺮﻳﻤﻲ، عبدالعظیم (1388). ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻳﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﻲ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﺗﻴﻤﺰ و ﭘﺮﻟﺰ ﻓﺮوردﻳﻦ 1388. ﭘﮋوﻫﺸﮕﺎه ﻣﻄﺎﻟﻌـﺎت آﻣـﻮزش وﭘﺮورش. ﺑﺎزﻳﺎﺑﻲ ﺷﺪه در ﺷﻬﺮﻳﻮرﻣﺎه 1388. از http//:rie.ir/uploads/tp88.pdf
فرزان، مسعود و دیبائی، محمدتقی (1389). ریاضی دوم دبستان. تهران: ادارهی کلّ چاپ و توزیع کتابهای درسی.
قهرمانی، علیاصغر (1390). ارزیابی محتوای کتابهای ریاضی دورهی ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پِلسک. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید رجایی تهران.
ملکی، حسن، افشارکهن، زهرا و نوروزی، بهزاد (1391). ارزیابی اهداف و محتوای کتب علوم تجربی دورهی راهنمایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال دوم، شماره 5، تابستان. (ص ص. 29-55).
نجفیخواه مهدی، یافتیان، نرگس و بخشعلیزاده، شهرناز (1390). دورنمایی از خلاقیت در فرآیندهای آموزش ریاضی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزشی، سال پنجم، جلد 5، شماره 4، تابستان 1390.
Baran, Gulen. (2011). A Study on the Relationship between Six-Year-Old Children,s Creativity and Mathematical Ability. International Education Studies. vol 4, No,1; February 2011.
Chris, M.C. Goldrick. (2002). An Analysis of Reserch Design. Liverpool John Moores University.
Eisner, F.(1994). Educational Imagination: On The Design And Evaluation Of School Programs: Third Edition.
Ervynck, G.(1991). Mathematical creativity, in: Tall,D., Advanced mathematical thinking, Kluwer Academic publishers, New York, 1991, .42-52.
Hadamard, J.,(1945), The Psychology of Invention in the Mathematical Field. Princeton University Press.
Hadamard, J. W.(1945). Essay on the psychology of invention in the mathematical field. Princeton: Princeton University Press. (page references are to Dover edition, New York 1954).
Kaufman, J. C., & Sternberg, R. J. (Eds).(2006). The International Handbook of Creativity. Cambridge: Cambridge University Press.
Plsek. E.P.(1997).Directed Creativity cycle. pualplsek@directedcreativity.com.
Plsek, P.E.(1997). Creativity, Innovation, and Quality. Milwaukee, WI: ASQC Quality Press.
Plsek, E. P.(1997). Associates, Inc. Creativity Cycle[On line]Www. Directed Creativity.Com.
Polya, G.(1954). Mathematics and plausible reasoning: Induction and analogy in mathematics. (Vols.1 and 2). Princeton University Press.
Runco, Mark.a. (2007). CREATIVITY Theories and Themes: research, development, and practice. USA: Elsevier Academic press.
Sriraman, B., &Yaftian, N.(2010). Mathematical creativity and mathematics education. In press in B. Sriraman& K. Lee (Eds). The Elements of Giftedness and Creativity in mathematics. Information Age Publishing, Charlotte, NC.
Sriraman, B. (2003). Can mathematical discovery fill the existential void? The use of conjecture, proof and refutation in a high school classroom (feature article). Mathematics in School, 32(2), 2-6.
Sio, U. N., &Ormerod, T. C.(2007). Does incubation enhance problem solving? A metaanalytic review. Psychological Bulletin, 135(1). 94–120.
Vul, E., &Pashler, H.(2009). Incubation benefits only after people have been misdirected. Memory and Cognition, 35(4), 701–710.